سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هنوز واقعیت قطع یک جانبه روابط از سوی کانادا را درک نمی کنیم و برای ما هنوز این پرسش بی پاسخ مانده است.‌ مصوبه مجلس کانادا هم که دولت آن کشور را به عدم پیگیری مذاکرات برای برقراری مجدد روابط مکلف کرده است را هم بدعتی عجیب می دانیم که بی سابقه است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رابطه میان کشورها یک مساله دو طرفه است، تاکید کرد: تهران برای هرنوع گفت وگویی که بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های کنسولی به جامعه ایرانیان مقیم کانادا شود، آمادگی دارد اما ظاهراً دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد جدی روابط را ندارد.

بهرام قاسمی در گفت وگو با خبرنگاران درباره آخرین تحولات مناسبات ایران و کانادا اظهار داشت: روابط ایران و کانادا دارای قدمت طولانی و برای دو طرف پر اهمیت بوده است. 

وی افزود: هنوز واقعیت قطع یک جانبه روابط از سوی کانادا را درک نمی کنیم و برای ما هنوز این پرسش بی پاسخ مانده است.‌ مصوبه مجلس کانادا هم که دولت آن کشور را به عدم پیگیری مذاکرات برای برقراری مجدد روابط مکلف کرده است را هم بدعتی عجیب می دانیم که بی سابقه است. 

قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مناسبت های مختلف نسبت به این قانون در کانادا اعتراض کرده است و آن را مبنایی نادرست در حقوق بین الملل قلمداد کرده که مصونیت دولت ها را نقض می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: با این وجود البته با توافق طرفین و با روی کار آمدن دولت لیبرال ها ما مذاکرات با دولت فعلی کانادا را در چند مرحله و در تهران و کشور ثالث ادامه دادیم و آمادگی خود را برای گشایش بخش های کنسولی دو کشور اعلام کردیم اما به نظر می رسد ظاهراً دولت کانادا به لحاظ مسایل داخلی آمادگی لازم را ندارد و نمی تواند گام جدی برای پیشبرد روابط بردارد.

قاسمی تاکید کرد: البته همگان می دانند که رابطه میان کشورها یک مساله دو طرفه است و باید دو طرف خواهان ارتباط باشند، در هرحال تهران برای هرنوع تلاش و گفت وگویی که بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های کنسولی به جامعه ایرانیان مقیم کانادا شود و معضلات و مشکلات کنسولی آنها را برطرف کند، آمادگی دارد و طرف کانادایی نیز از این موضوع آگاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.