عضو فراکسیون جوانان مجلس با انتقاد از طرح دو فوریتی استثنا کردن برخی مدیران بازنشسته از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: سال ۹۵ این قانون با لحاظ استثنائاتی به تصویب رسید و مجلس برای برداشته شدن همین استثنائات قانون جدید گذراند.

به گزارش زهرا ساعی،  با انتقاد شدید از پیشنهاد تدوین طرحی دو فوریتی برای اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و مستثنی کردن شهرداران کلانشهرها، قضات و بازنشستگان وزارت اطلاعات از این قانون، یادآور شد: سال 95 این قانون با لحاظ استثنائاتی به تصویب رسید و به علت وجود همین استثنائات، قانون قاطعیت و کارایی لازم را در حوزه اجرا نداشت و به همین دلیل نمایندگان طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را مجددا در دستور کار خود قرار داد.
 

اگر قرار به مستثنی کردن مدیران بود، چه لزومی وجود داشت که وقت قوه قانون گذاری کشور برای تصویب قانون جدید گرفته شود

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید کارکرد اجرایی طرح مذکور که جوان گرایی و چابک‌سازی سیستم اداری کشور است را فدای مصلحت اندیشی‌های نا به جا کرد، افزود: اگر قرار به مستثنی کردن مدیران بود، چه لزومی وجود داشت که وقت قوه قانون گذاری کشور برای تصویب قانون جدید گرفته شود.

وی درباره استثنا بودن شهردار کلانشهر تهران نیز توضیح داد: در این مورد به خصوص باید ادله قانونی ماندن شهردار مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن تصمیم‌گیری شود ولی آنچه مشخص است عزم مجلس برای اجرای قاطع و شفاف قانون مصوب خودش است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به رأی به رای بالای 82 درصدی نمایندگان مجلس به این قانون و پشتیبانی گسترده افکار عمومی و جوانان ایرانی بر اجرای قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان و ایجاد بارقه‌های امید در جوانان، تأکید کرد: در این شرایط قطعا مجلس بر حفظ این روحیه با نشاط ایجاد شده در جامعه کوشا خواهد بود و اجازه مستثنی شدن برخی افراد را نخواهد داد.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به دور از هر نگاه سیاسی و با حمایت سه فراکسیون به تصویب رسید

عضو فراکسیون جوانان مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه این طرح به دور از هر گونه نگاه سیاسی با در نظر گرفتن نفع عمومی جامعه و با حمایت سه فراکسیون مجلس به تصویب رسید به نظر نمی‎رسد که طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و مستثنی کردن شهرداران کلانشهرها، قضات و بازنشستگان وزارت اطلاعات از این قانون رأیی در مجلس داشته باشد و اینگونه استثنائات تأثیر و قاطعیت قانون را از بین خواهد برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1038766
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.