صالحی در مورد اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات مطبوعات خاطرنشان کرد: شرایط جدید اقتصادی در ماه‌های اخیر موجب ایجاد مشکلاتی در رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌های کاغذی شده است. ما در حوزه بیمه بیکاری، یارانه و بیمه خبرنگاران در حال تلاش هستیم. آیین‌نامه‌ بیمه بیکاری تهیه شده است و پس از تایید سازمان برنامه و بودجه به دولت فرستاده می‌شود.

به گزارش جماران؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش یارانه مطبوعات در نیمه دوم سال خبر داد و تاکید کرد: وزارت اطلاعات و فرهنگ، اطلاعات مربوط به واردات کاغذ در شش ماهه اول سال را تبادل می‌کنند.

سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش یارانه مطبوعات در نیمه دوم سال گفت: یارانه مطبوعات در شش ماه اول امسال خوب نبود. به دنبال افزایش یارانه مطبوعات هستیم و دستورات خوبی در این زمینه توسط آقای نوبخت داده شده است.

وی در رابطه با کاغذ مطبوعات نیز اظهار داشت: جلسه کارگروه کاغذ برگزار شده است. تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده و جزییات آمار واردات کاغذ مورد بررسی قرار گرفته است تا بررسی شود چه میزان کاغذ وارد شده و در صورت عدم توزیع یا توزیع با قیمت گرانتر با این تخلف برخورد و در ثبت سفارش بازنگری می‌‌‌شود.

این عضو دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه در شش ماهه اول سال مشخص است که چه افرادی، چه مقدار کاغذ وارد کشور کرده‌اند، تصریح کرد: این اطلاعات میان وزارت فرهنگ و وزارت اطلاعات تبادل می‌شود تا ما برای تامین کاغذ اطمینان خاطر پیدا کنیم. اگر احیانا کاغذ درست یا به اندازه توزیع نشده یا قیمت آن مناسب نبوده است، ما نسبت به ثبت سفارش کاغذ در آینده بازنگری خواهیم کرد.

صالحی ادامه داد: وزارت اطلاعات و فرهنگ، اطلاعات مربوط به واردات کاغذ در شش ماهه اول سال را تبادل می‌کنند.

وی در مورد اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات مطبوعات خاطرنشان کرد: شرایط جدید اقتصادی در ماه‌های اخیر موجب ایجاد مشکلاتی در رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌های کاغذی شده است. ما در حوزه بیمه بیکاری، یارانه و بیمه خبرنگاران در حال تلاش هستیم. آیین‌نامه‌ بیمه بیکاری تهیه شده است و پس از تایید سازمان برنامه و بودجه به دولت فرستاده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اینکه یارانه مطبوعات راه‌حل نیست ولی مسکن است، ابراز داشت: برای تامین یارانه مطبوعات با سازمان برنامه و بودجه صحبت کرده‌ایم و این بحث در دولت مطرح است. دوستان هم به ما این قول را داده‌اند که مبلغ خوبی برای یارانه مطبوعات اختصاص دهند چون در شش ماهه اول سال یارانه مطبوعات اصلا خوب نبود. امیدواریم که تخصیص یارانه در شش ماهه دوم سال جبران‌‌‌کننده شش ماهه اول سال باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.