رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آمار صادرات و قیمت فروش ما برای هر بشکه نفت افزایش یافته است که موجب شد میزان درآمدهای نفتی کشور همچنان نسبت به پارسال رشد کند.

به گزارش جماران؛ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبارات جاری نسبت به پارسال 2 درصد تقلیل یافته است اما توانستیم در 6 ماهه نخست امسال به همه تعهدات بودجه‌ای خود مانند پرداخت پاداش بازنشستگان و مطالبات گندمکاران عمل کنیم.

«محمدباقر نوبخت» در نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه 1398 افزود: همه اهتمام ما بر این است که برای سال 1398 بودجه‌ای واقع‌بینانه و مناسب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.

نوبخت ادامه داد: بر اساس گزارش هفته گذشته وزارت نفت، توانستیم 2 میلیون و 313 هزار بشکه نفت با قیمت متوسط 70 دلار و 76 سنت صادر کنیم؛ در حالی که در قانون بودجه سال 1397 این رقم را حدود 55 دلار پیش‌بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: آمار صادرات و قیمت فروش ما برای هر بشکه نفت افزایش یافته است که موجب شد میزان درآمدهای نفتی کشور همچنان نسبت به پارسال رشد کند.

معاون رییس‌جمهوری یادآوری کرد: بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، در سال 2017 وضعیت اقتصادی ایران در زمینه نفت،‌ کاهش بیکاری و کاهش تورم نسبت به بسیاری از کشورها بهتر بود.

وی افزود: تقلیل نرخ تورم بالا به کمتر از 10 درصد و ایجاد اشتغال مناسب در این دوره از کارنامه موفق ما حکایت دارد و امیدوارم از تنگناها عبور کنیم و رشد گذشته را ادامه دهیم.

به گزارش جماران؛ طبق قانون، دولت باید لایحه بودجه سال آینده را تا پانزدهم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.