وزیر دفاع تاکید کرد: اگر امروز ملت‌ها و کشورهای جهان در برابر چنین قانون‌گریزی و قانون‌شکنی‌هایی مقاومت نکنند ما شاهد ظهور هیتلرهای جدیدی در جهان خواهیم بود و دوباره فجایع بزرگ انسانی ایجاد خواهد شد.

به گزارش جماران،  امیر سرتیپ حاتمی در مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیاپاسفیک که  صبح امروز برگزار شد، گفت: ایران با تاریخ کهن خود اولین منشور احترام را به بشر هدیه داد، که راهنمای اقدام و عملش بوده است؛ ملتی که با پیروی از این اصول، آزادی را به مردمان هم عصر خود هدیه داده است. حضورتان را در  ایران، سرزمین پزشکان نام‌آور همچون ابن سینای بزرگ، زکریای رازی و فارابی خوشامد می‌گویم.

وی تاکید کرد: میزبانی چهارمین کنگره آسیاپاسفیک طب نظامی را به عنوان رویداد مهم در جمهوری اسلامی ایران که با بهره‌گیری از ارزش‌های والای انسانی و بشری که مورد تاکید، دین مبین اسلام است، مورد مباهات می‌دانیم، لذا با کمال افتخار و حسن نیت میزبان شما بودیم و بار دیگر همانند تاریخ پرافتخارمان تمایل و تعهد دیرینه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به حفظ و ارتقاء ارزش‌های بشری و حفظ جان انسان‌ها و ایجاد دنیای پرنشاط برای همه جهانیان اعلام کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: از برگزارکنندگان این کنگره ارزشمند که مزین به نام علم و نجات جان انسان‌ها است به ویژه دبیرکل محترم ژنرال ونهوک، رئیس کنگره عراقی‌زاده و آقایان فتاح و عبدالهی و خوشدل و سید احمدیان و همه کسانی که همراه این عزیزان زحمت کشیدند صمیمانه تشکر می‌کنم. همچنین پذیرفتن دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این کنفرانس صمیمانه سپاسگزارم. امیدوارم در این روزهایی که در ایران در تهران اقامت داشتید، تبادلات علمی و بازدیدها و ملاقات‌های سودمند و موثری را تجربه کرده باشید.

وی با اشاره به اهمیت این همایش گفت: می‌توان اهمیت برگزاری این همایش به میزبانی جمهوری اسلامی ایران را از جنبه‌های گوناگون برشمرد. برگزاری این کنگره در سرزمین شهیدان نامدار و پزشکان بزرگ و در کشوری که در مکتب مردم آن نجات جان انسانی به نجات همه مردم تعبیر می‌شود یا بر اساس فرمایش بزرگانش که فرمودند هرکس در برآورده کردن نیاز بیماری بکوشد، خواه موفق بشود خواه نشود گناهانش پاک می‌شود و همانند کسی می‌شود که از مادر زاده شده است، نشان‌دهنده دانستن قدر و منزلت اهداف متعالی این کنگره و اقدامی ارزشی برای نشان دادن اهمیت انسان‌ها در جهان پر از جنگ و خشونت امروز، توسط جمهوری اسلامی ایران است.

حاتمی خاطرنشان کرد: ملت ما یکی از بزرگترین قربانیان جنگ‌های نابرابر و غیرانسانی و ناجوانمردانه از بمب‌های شیمیایی و سلاح‌های ممنوعه تا انواع مین‌ها و بمب‌ها بوده است. حافظه ملت ما خاطرات تلخ آن روزها را به فراموشی نسپرده است، هنوز با گذشت بیش از سه دهه خانواده‌های ایرانی به اشکال گوناگون با آثار این پدیده شوم و متاثرکننده و حتی نسل‌های بعدی مواجه هستند و از آن زجر می‌کشند. این تلخی‌ها باعث صدمات اجتماعی، روحی، روانی و هویتی به پیکره جامعه ایرانی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: سامانه درمانی کشور ما هزینه‌های سنگینی را برای درمان و مراقبت از مصدومان این نوع سلاح‌ها پرداخته و تاکنون هم در حال پرداختن است اما آنچه هم اکنون مهم است نخست، مشارکت و همکاری با یکدیگر برای درمان، کاهش درد و رنج مصدومان و درمان روح و روان بازماندگان و خانواده‌های قربانیان جنگ‌ها است. ما معتقدیم همه بشریت باید دست به دست هم بدهیم تا بخشی از دردهای آنان را تسکین دهیم و دوم آنکه همه جهان با کشورهایی که قصد دارند با قانون‌شکنی بر طبل جنگ بکوبند و از سلاح‌های نامتعارف و ممنوعه استفاده کنند، مقابله جدی نماییم و مهم‌تر اینکه اجازه ندهیم بعضی از کشورها با یاغی‌گری دنیا را به سمت نزاع سوق دهند و جنگ‌های دیگری دنیا را در بگیرد.

وزیر دفاع مطرح کرد: این روزها همه ما شاهد قانون‌شکنی و قانون‌گریزی برخی دولت‌ها هستیم و همه جهانیان دیدند آنها چگونه بدون اهمیت دادن به امنیت جهان خودخواهانه فقط به بهانه منافع ملی هنجارهای جهانی را زیر پا گذاشتند، از طرفی جهان شاهد بود که چگونه ایران در این سال‌ها حسن نیت خود را برای حل بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد و تاکنون به رغم عهدشکنی‌های آمریکا پایمردی و خویشتنداری داشته و صبر پیشه کرده است.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نشان داد دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان و دوستدار آرامش و صلح در جهان و پایبند به اصول حقوق بشری و تعهدات بین‌المللی و البته قاطع و قدرتمند در دفاع از خویش است اما آمریکایی‌ها در مقابل ما را به دلیل انتخاب استقلال سرزمینمان و به اتهام آزادی تحریم کرده و می‌کنند، تحریم‌هایی که بر خلاف اصول حقوق بشری و غیرانسانی است آنها حتی در فرایند تهیه داروها و نیازهای اولیه مردم ما با توسل به تروریسم اقتصادی مانع تراشی می‌کنند.

حاتمی افزود: اگر امروز ملت‌ها و کشورهای جهان در برابر چنین قانون‌گریزی و قانون‌شکنی‌هایی مقاومت نکنند ما شاهد ظهور هیتلرهای جدیدی در جهان خواهیم بود و دوباره فجایع بزرگ انسانی ایجاد خواهد شد، اگر از هم اکنون در برابر این یاغی گری تلاش و اسگیستادگی نکنیم حتما افسوس خواهیم خورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.