در این تماس تلفنی پادشاه سعودی از رییس جمهوری ترکیه به خاطر موافقت با تشکیل کمیته مشترک برای تحقیق پیرامون سرنوشت خاشقچی تشکر کرد.

به گزارش جماران؛ 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه درباره ربوده شدن 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار ناراضی این کشور در استانبول گفت وگو کرد.

به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، در این تماس تلفنی پادشاه سعودی از رییس جمهوری ترکیه به خاطر موافقت با تشکیل کمیته مشترک برای تحقیق پیرامون سرنوشت خاشقچی تشکر کرد.

وی همچنین گفت که هیچ کس نمی تواند روابط مستحکم دو کشور را تضعیف کند.

براساس این گزارش ، رییس جمهوری ترکیه هم در این گفت وگوی تلفنی بر توسعه روابط میان دو کشور دوست تاکید کرده است.

خاشقچی 59 ساله که از جمله روزنامه‌نگاران شناخته ‌شده و منتقد سیاست‌های عربستان بود، سه شنبه 10 مهر برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان تاکنون اطلاعی از او در دست نیست.

گزارش های اولیه حاکی است که وی بعد از مراجعه به کنسولگری از سوی مامورینی که از ریاض اعزام شده بودند ، بازجویی و بعد از به قتل رسیدن، مثله شده است.

کشورها، نهادهای بین المللی و شخصیت های سیاسی جهان با محکوم کردن این اقدام رژیم سعودی ، از ریاض خواسته اند با پلیس ترکیه برای دستیابی به نتیجه مشخص درباره سرنوشت این روزنامه نگار ناراضی همکاری کند.

شرایط ناشی از ربوده شدن این روزنامه نگار مخالف سعودی ها موجب شده است بسیاری از شخصیت های سیاسی و اقتصادی که پیش تر برای شرکت در دومین کنفرانس ' ابتکار عمل سرمایه گذاری آینده در عـربستان' به ریاض دعوت شده بودند ، با لغو سفر ،اعتراض خود را به رژیم ریاض نشان دادند.

رسانه ها و شبکه های مهم خبری مانند 'نیویورک تایمز ' ، 'واشنگتن تایمز ' ، 'هافینگتون پست ' ، ' سی ان ان ' ، فاینشنال تایمز' و ده ها رسانه دیگر بین المللی هم این همایش را که قرار است 23 تا 25 دسامبر ( 1 تا 3 آبان) به ریاست 'محمدبن سلمان ' ولیعهد این کشور برگزار شود ، تحریم کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.