بسیاری این اقدام را پیش درآمدی بر تعطیلی نسخه کاغذی روزنامه به سبب بحران مالی و کمبود بودجه دانستند.

به گزارش جماران؛ روزنامه لبنانی «النهار» شماره امروز (پنجشنبه) خود را سفید منتشر کرد که این موضوع باعث گمانه زنی هایی در محافل رسانه ای و سیاسی این کشور شد.

روزنامه پرسابقه النهار بدون هیچ توضیح و اظهار نظری و تنها با درج نام خود و تصویر همیشگی «جبران توینی» سردبیر پیشین این روزنامه در کنار نام روزنامه، در هشت صفحه به صورت سفید چاپ شد. 

بسیاری این اقدام را پیش درآمدی بر تعطیلی نسخه کاغذی روزنامه به سبب بحران مالی و کمبود بودجه دانستند.

برخی دیگر گفتند اقدام النهار شاید به دلیل اعتراض به وضعیت سیاسی لبنان باشد و برخی این کار را اقدامی نمادین و برای دفاع از آزادی بیان ارزیابی کردند. 

بعضی نیز سفید چاپ شدن این روزنامه لبنانی را به ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول بی ربط ندانستند.

تا اینکه ظهر پنجشنبه روزنامه نگاران النهار در بیروت کنفرانسی مطبوعاتی را ترتیب دادند و «نایلة توینی» رئیس شورای اداری این روزنامه و از نویسندگان اصلی النهار در اظهاراتی گفت: انتشار شماره امروز روزنامه به صورت سفید برای اعلام شعار «روز (نهار) سپید در برابر سیاهی است.»

وی با بیان اینکه امروز ما بنابر وظیفه اخلاقی و مسئولیت مان درقبال وضع کشور هشدار می دهیم، خاطرنشان کرد: قصدمان القای ناامیدی نیست بلکه تاکید بر مردمی بودن صفحات روزنامه و اهتمام به دردهای آنها است.

توینی همچنین تاکید کرد که حال روزنامه النهار چه کاغذی و چه الکترونیکی خوب است و فقط کار ما برای ایجاد نقطه تحول و به صدا درآوردن زنگ خطر نسبت به بحران ها بود.

این روزنامه نگار لبنانی نزدیک به جریان 14 مارس، خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت در لبنان شد.

با وجود گذشت 5 ماه از انتخابات پارلمانی لبنان، تشکیل مجلس و ماموریت یافتن «سعد الحریری» به عنوان نخست وزیر هنوز خبری از تشکیل کابینه نیست و موانعی برای این مهم وجود دارد. 

مقام های سیاسی و ناظران همواره بر بحرانی شدن وضعیت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در لبنان هشدار می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.