رییس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه 1800 نفر از شرکت سکه ثامن شکایت کرده‌اند، گفت: بیشترین شکایات از شهرهای مشهد و تبریز بوده است.

به گزارش جماران، سردار کمال هادیان‌فر (رئیس پلیس فتا) در نشست خبری پلیس فتا ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: شرکت سکه ثامن دو سال است با مجوز اتحادیه شهرستان بناب فعالیت می‌کند، این شرکت ادعا می‌کرده سکه تولید و طراحی می‌کرده تا به صورت مجازی به فروش برساند درحالیکه اصلا سکه‌ای تبادل نمی‌شده، اینگونه مطرح شده بود که ۳۵ هزار نفر عضو سایت بودند و ۶ هزار نفر تراکنش مالی داشتند. به طور مثال فردی بوده که ۱۰۰ میلیون در این سایت سرمایه‌گذاری کرده و در کمتر از ۳ ماه ۷ میلیارد سود کرده است.

وی افزود: اعداد مختلف و نادرستی از سوی ضدانقلاب‌ها درباره این شرکت مطرح شد اما واقعیت این است که تراکنش این شرکت ۱۷۰۰ میلیارد بوده است. همچنین کل افرادی که به عنوان شاکی مراجعه کرده‌اند ۱۸۰۰ نفر هستند که از ۱۰ میلیون تا ۱۰ میلیارد شاکی هستند. عمده تخلف‌ها نیز در مشهد و تبریز بوده است.

رییس پلیس فتا اضافه کرد: این فرد با برنامه‌ریزی به دبی رفت و هدف او فرار به کانادا بود. اول همسر وی فرار کرده بود. ما با اقدامات پلیسی و فعالیت‌های دیپلماسی موفق به کشف مکان این فرد شدیم و او دستگیر شد. اقدامات بعدی ما با همکاری مقامات قضایی هنوز در دست اقدام است. همسر وی نیز دستگیر شده است.

به گفته سردار هادیان‌فر؛ تاکنون ۸۰ میلیارد پول نقد مربوط به ثامن توقیف شده و حسابهای وی در ۳۰ بانک مسدود شده‌اند.

وی افزود: به محض اینکه مالباختگان اعلام کردند از آنها کلاهبرداری صورت گرفته؛ اقدامات ما شروع شد. او ۶ همدست داشت که همگی در بازداشت هستند. طراح سایت نیز ۷ میلیارد دریافت کرده است. اما همدستان او در جریان فرار وی نبودند.

وی ادامه داد: این نوع کلاهبرداری شبیه قماربازی است چون هیچ سکه‌ای بین مردم تبادل نشده و فقط افراد سود و زیان خود را حساب کرده‌اند.

سردار هادیان‌فر گفت: متاسفانه وزارت صمت هیچ نظارتی نداشته و وزارت اقتصاد هم باید نظارت لازم را می‌داشت که کم کاری شده است. ما در حوزه مبارزه با پولشویی آمادگی همکاری با دیگر دستگاه‌ها را داریم.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: تا قبل از التهابات ارزی این افراد هیچ سودی نداشتند. واقعیت این است که امروز پلیس فتا با ۱۷۰ کشور همکاری می‌کند. بعضی کشورها به علت تحریم‌های آمریکا محدودیت دارند و علاقمند نیستند اسم کشورشان مطرح شود بنابراین اسم کشور ثالث مطرح نمی‌شود. اما بدانید این فرد در کمتراز ۵ روز دستگیر شده و به کشور منتقل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.