رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رئیس مجلس پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان دشمنان و دردهای مشترکی دارند، بر بر ضرورت انجام کارهای بزرگ و ارتقای روابط فیمابین این کشورها تاکید کرد.

به گزارش جماران، علی لاریجانی در حاشیه برگزاری اجلاس مجالس اوراسیا با نایب رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران و پاکستان از ظرفیت بیشتری برای همکاری برخوردارند، گفت: شما کشور بزرگی هستید و ما با شما دردها و دشمنان و منافع مشترکی داریم و این امر اقتضا می کند کارهای بزرگتری انجام دهیم، اما برخی نمی خواهند که همکاری بین ایران و پاکستان گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: براساس قرارداد ایران و پاکستان لوله کشی گاز تا مرز آمده است و گاز هم آماده است و گفته شده که آمریکا مانع می شود چرا که از پیشرفت شما ناراحت است و نمی خواهد گاز به پاکستان صادر شود.

دعوت از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به پاکستان

سلیم ماندوی والا نایب رئیس مجلس پاکستان با بیان اینکه ملاقات با دکتر لاریجانی برای وی افتخار بزرگی بوده ضمن تایید رابطه دوستی و برادری بین ایران و پاکستان گفت: ما ایران را کشور خارجی محسوب نمی کنیم، ضمن اینکه بسیاری از نمایندگان پارلمان پاکستان به طور مستمر از ایران بازدید کرده و با شرکت های ایرانی همکاری دارند و تحریم ها هیچ محدودیتی نمی تواند برای آنها ایجاد کند.

وی با اشاره به پتانسیل های فراوانی که برای ارتقای مناسبات فیمابین ایران و پاکستان وجود دارد، تصریح کرد: تکمیل پروژه خط لوله گاز که دولت جدید و تمامی احزاب فعال در پارلمان علاقمند هستند که هر چه سریع تر تکمیل شود، ضمن اینکه از هر نوع همکاری بین ایران و پاکستان استقبال و حمایت می کنند.

نایب رئیس مجلس پاکستان در ادامه با انتقاد از محدود بودن رفت و آمد بین دو کشور بر ضرورت استفاده از پتانسیل گردشگری میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دکتر لاریجانی به دلیل بهره مندی از تجارب گرانبها می تواند نقش پررنگی در موفقیت اجلاس مجالس عضو اتحادیه اوراسیا داشته باشد از وی دعوت کرد تا به پاکستان سفر کند.

استقامت ملت ایران در برابر مشکلات باید الگوی ملت پاکستان شود

در ادامه رئیس حزب حاکم پاکستان در پارلمان این کشور افزود: ما نسبت به سختی هایی که در ایران برای حفظ برای حفظ استقلال و پیشرفت کشور وجود دارد آگاه هستیم ضمن اینکه موضع محکم ملت ایران نسبت به این مشکلات قابل احترام است و باید در شرایط کنونی که پاکستان نیز با مشکلات مالی جدی مواجه است، این سطح از استقامت الگویی برای مردم پاکستان و سایر مسلمانان قرار بگیرد.

ایران و پاکستان واژه های یکسانی دارند

در ادامه یکی از نمایندگان زن پارلمان پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان از نظر روابط دوستانه در یک کشتی قرار دارند، گفت: ایران و پاکستان به غیر از همسایگی از نظر زبان نیز واژه های یکسانی دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.