رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره ساز و کار اروپایی ها در قبال ایران اظهار داشت: ساز و کار اروپا می تواند بخشی از مسائل را رفع کند و تجارت با اروپا را ادامه دهد، اما باید دید این ساز و کاری که وجود دارد تا چه اندازه می تواند برای ما رضایت بخش باشد و در عمل چقدر مشکلات را حل می کند.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر لایحهCFT تصویب شود، می تواند جلوی سوء استفاده ها را بگیرد و در عین حال در جهت عادی شدن روابط اقتصادی ما با جهان کمکی بزرگ باشد.

کمال خرازی عصر شنبه در حاشیه نشست مشترک با رئیس مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش در جمع خبرنگار‌ان درباره بررسی لایحه cft در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورتی که لایحه cft تصویب شود با شرایطی که ایران قرار می دهد و خطوط قرمزی که بیان می کند، می تواند جلوی سو استفاده ها را بگیرد و در عین حال در جهت عادی شدن روابط اقتصادی ما با جهان می تواند کمک کننده باشد.

وی اظهار داشت: ما به این مکانیسم ها خیلی امیدوار نیستیم که بخواهد تحولی را برای ما ایجاد کند و معتقدیم که باید بیشتر به خود و منابع خود متکی باشیم.

خرازی همچنین درباره ساز و کار اروپایی ها در قبال ایران نیز اظهار داشت: ساز و کار اروپا می تواند بخشی از مسائل را رفع کند و تجارت با اروپا را ادامه دهد، اما باید دید این ساز و کاری که وجود دارد تا چه اندازه می تواند برای ما رضایت بخش باشد و در عمل چقدر مشکلات را حل می کند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره همکاری ایران با چین و روسیه به ویژه درباره نفت و معاملات اقتصادی اظهار داشت: اگر منظور وابستگی به اینها باشد که باید بگویم این مساله جزو سیاست ما نیست، اما در دنیای سیاست منافع مشترک وجود دارد که کشورها می توانند با هم همکاری داشته باشند.

خرازی افزود: مادامی که روسیه و چین منافع داشته باشند با ما همکاری می کنند، اما ما معتقدیم که این وابستگی به آنها نباید ایجاد شود.

وی درباره مبادلات تجاری با ارزهای دو کشور روسیه و چین نیز گفت: صحبت هایی با روسیه و چین در این باره شده که اگر برقرار شود می تواند به گسترش روابط ما با آنها کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.