منابع آگاه هندی از برنامه واردات ۹ میلیون بشکه نفت از ایران در ماه نوامبر و همزمان با شروع تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران خبر دادند. در همین راستا یک مقام دولت آمریکا از بررسی اعطای معافیت به برخی کشورها خبر داد.

به گزارش جماران،  به نقل از «رویترز»، هند قرار است در ماه نوامبر ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کند. دو منبع آگاه از صنایع نفت هند به رویترز گفته‌اند که علیرغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این کشور قرار است از سومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان، خرید داشته باشد.

یکی از این منابع گفته: پالایشگاه‌ها برای ماه نوامبر افزایش ۱.۲۵ میلیون تن (تقریبا ۹ میلیون بشکه‌ای) واردات نفت خام از ایران را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی گفته شرکت نفت هند ۶ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد و پالایشگاه و صنایع پتروشیمی منگالور نیز ۳ میلیون بشکه را خواهد خرید.

به گزارش رویترز، آمریکا قرار است از ماه نوامبر تحریم‌های نفتی ایران را اعمال کند.

یک منبع آگاه هند در این باره گفته که هندوستان روابطش را با هر دو شریک مهم انرژی خود یعنی آمریکا و ایران ادامه می‌دهد.

یک مقام دولت آمریکا گفت: دولت ترامپ در حال تصمیم‌گیری در یک فرآیند داخلی برای در نظر گرفتن تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، برای کشورهایی است که در صدد کاهش واردات نفت خود از ایران هستند.

مایک پومپئو ماه گذشته در سفر خود به هند گفته بود دولت ترامپ باید برای خریداران نفت ایرانی نظیر هند که به تدریج قصد به صفر رساندن واردات خود را دارند، استثنا قائل شود.

یک منبع آگاه دیگر از هند با اشاره به مکانیزم مالی طراحی شده از سوی اتحادیه اروپا برای برقراری روابط پولی با ایران خارج از حیطه دلار گفت: پیش از این کانال مالی با اروپایی‌ها وجود نداشت. این بار اروپایی‌ها قرار نیست با آمریکا همکاری کنند در نتیجه ما خواستار تقویت یک مکانیزم مالی هستیم.

وی گفته هنوز برای اینکه بگوییم هند قرار است چگونه روابط مالی خود را با ایران پیش ببرد، بسیار زود است. هندوستان می‌تواند در ازای خرید نفت از ایران، روپیه پرداخت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.