امام جمعه مشهد علم‌الهدی با بیان اینکه سیاست امریکا همان سیاست بنی‌امیه است که می‌گوید مردم راه نجات ندارند، تصریح کرد: رهبری روز گذشته فرمودند برخی سعی می‌کنند این را القا کنند که راه جمهوری اسلامی بن بست است و آینده‌ای وجود ندارد که این یک خیانت است. جریانی که هفته گذشته صورت گرفت، ثابت کرد به بن‌بست نرسیدیم و مشکلات قابل حل است.

به گزارش جماران؛ امام جمعه مشهد با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و طلا که بر اثر هماهنگی قوای سه گانه صورت گرفت، نشان داد به بن‌بست نرسیدیم، تاکید کرد: ما خودمان می‌توانیم مشکلات را به سادگی و راحتی حل کنیم و نیازی نسبت به قدرت آن سوی آب‌ها چشم بدوزیم.

حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته مشهد با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و تشکر از نیروهای ناجا و خدمات آنها چه در حوزه مرزبانی و چه در حوزه انتظامی گفت:‌ امروز مصادف با شهات امام سجاد (ع) دارد. انقلاب عاشورا سه رهبر دارد. رهبر زمینه‌ساز آن، امام حسن مجتبی (ع) بود. رهبر اجرایی انقلاب، امام حسین (ع) و رهبر نهادینه‌ساز این انقلاب، امام سجاد (ع) است. 

وی ادامه داد: بنی‌امیه پس از عاشورا، درصدد بهره‌برداری سیاسی بود و جریان عاشورا در اسارت اهل بیت به گونه‌ای نمایش نشان دادند تا کسی جرات انقلاب و قیام نداشته باشد، مردم از اسلام و انقلاب ناامید شوند، مردم به وضعیت کنونی راضی باشد و کسی به خودش جرات قیام و انقلاب ندهد و از اصلاح ناامید شوند. لذا مظالم و سرکوب‌گری اهل بیت را در دوران اسارت به اوج رساندند. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مظالم صورت گرفته به اهل بیت پس از قیام عاشورا در شام اظهار داشت: وقتی امام سجاد (ع) به مدینه آمدند و مظالم صورت گرفته در کربلا و شام را بیان کردند، خیلی‌ها گریه کردند ولی تنها یک نفر اظهار خجالت و شرمندگی کرد. امام سجاد (ع) ناراحت شدند و تا دو سال وارد مدینه نشدند. امام چهارم با حرکت‌های انقلابی خود جریانی را ایجاد کردند که در طول عمرشان حرکت‌هایی نظیر توابین رخ داد و نقشه بنی امیه نقش بر آب شد. این مدیریت امام سجاد (ع) در نهادینه‌سازی انقلاب بود. 

علم‌الهدی با بیان اینکه سیاست امریکا همان سیاست بنی‌امیه است که می‌گوید مردم راه نجات ندارند، تصریح کرد: رهبری روز گذشته فرمودند برخی سعی می‌کنند این را القا کنند که راه جمهوری اسلامی بن بست است و آینده‌ای وجود ندارد که این یک خیانت است. جریانی که هفته گذشته صورت گرفت، ثابت کرد به بن‌بست نرسیدیم و مشکلات قابل حل است. 

وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت ارز و طلا که بر اثر هماهنگی قوای سه گانه صورت گرفت، نشان داد به بن‌بست نرسیدیم، خاطرنشان کرد: ما به مسئولان انتقاد داشتیم ولی انصاف است که از آنها تشکر هم بکنیم. از قوه قضاییه تشکر می‌کنم پس از استجازه رهبری حکم اعدام مخلان بازار ارز را صادر کرد. اقدام بجای دولت در تنظیم بازار ارز با ترزیق قابل توجه ارز پس از آن همه سوتدبیرها صورت گرفت و همچنین حماسه افتخارآمیز سپاه که کانون زندگی دشمن را در آن سوی مرز با موشک مورد هدف قرار داد و محل نیروهای امریکایی را در بیست مایلی به لرزه انداخت، موجب کاهش قیمت ارز شد. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما خودمان می‌توانیم مشکلات را به سادگی و راحتی حل کنیم و نیازی نسبت به قدرت آن سوی آب‌ها چشم بدوزیم، ابراز داشت: رزمایش دیروز سپاه محمد رسول‌الله (ص) که مظهر اقتدار مردمی نظام است و حضور صد هزار نفره در تهران و حضور ۳۶ هزار نفره در مشهد و راهپیمایی مردمی اربعین دشمن را به لرزه می‌اندازد. این مسائل نشان داد که این مردم یکپارچه هستند و یک لشکر هستند. راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین و رزمایش دیروز گره خورده و می‌خورد و اقتدار نظام الهی را ثابت می‌کند. 

علم‌الهدی به نزدیک شدن اربعین اشاره و بیان کرد: گرانی و سختی راه نباید اقشار مستعضف را از توان بیندازد و مانع حضور افراد در راهپیمایی اربعین شود. افرادی که توان مالی دارند، بانی شوند و افرادی را که توان مالی برای حضور به راهپیمایی اربعین ندارید، بفرستید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.