بانک استاندارد چارترد در گزارش امسال خود اعلام کرده بود به تحقیق برروی موارد ادعایی آمریکایی‌ها در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ بانک استاندارد چارترد اعلام کرد با پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار جریمه به وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرده است.

به نقل از بلومبرگ، ممکن است که این بانک تا پیش از پایان امسال با جریمه مواجه شود، اما مذاکرات نهایی بین بانک انگلیسی و وزارت دادگستری آمریکا هنوز آغاز نشده است. این تحقیقات مربوط به پرونده نقض تحریم‌های ایران است.

بانک استاندارد چارترد در گزارش امسال خود اعلام کرده بود به تحقیق برروی موارد ادعایی آمریکایی‌ها در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رسیدگی خواهد کرد. با این حال سخنگوی بانک استاندارد چارترد حاضر به اظهارنظر درباره مبلغ جریمه نشد. وی گفت: همان طور که قبلا نیز گفته‌ایم به همکاری کامل با مقامات آمریکایی در جریان رسیدگی به پرونده پایبندی به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم و به‌جای اظهارنظر، به‌دنبال یافتن راه‌حل هستیم.

پیش‌تر و در سال ۲۰۱۲، استاندارد چارترد قبول کرد ۶۶۷ میلیون دلار به دلیل نقض تحریم‌های ایران به آمریکا بپردازد، اما آمریکا اکنون مدعی شده است میزان جریمه با توجه به حجم تخلفات باید بیش‌تر باشد. این بانک در جریان رسیدگی‌ها متهم شده با فراهم کردن امکان تعویض رمزهای بانکی و شماره‌های مرجع تراکنش‌ها به مشتریانش اجازه دور زدن تحریم‌ها را داده است.

استاندارد چارترد تنها بانکی نیست که به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه شده است؛ بانک "اچ اس بی سی" در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار و بانک "کامرتس بانک" در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۱.۴۵ میلیارد دلار جریمه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.