سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند اجماع و اقدام جهانی است.

به گزارش جماران، بهرام قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران، با محکوم کردن  مجدد حادثه تروریستی اهواز گفت : همانطور که بارها اعلام کرده ایم مبارزه با تروریسم نیازمند اجماع و اقدام جهانی است و همه کشورها باید در زمینه مبارزه با این پدیده شوم اقدام کنند.

قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی پرسید، برخی معتقدند مکانیسم مالی اروپا برای ایران همان تکرار طرح نفت در برابر غذاست؟ با رد این مطلب گفت: روند مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی و چین و روسیه از بعد خروج آمریکا از برجام ادامه دارد و ما در بخش‌های زیادی به تفاهماتی نزدیک شدیم و در برخی حوزه‌ها بعد از نشست نیویورک در سطح وزیران خارجه ایران و 1+4 قرار شد باز کارها کمی تکمیل شود.

وی ادامه داد: به دلایل و شرایط خاص و فشاری که آمریکا روی همه کشورهای جهان برای ممانعت از همکاری با ایران وارد کرده است و هزینه و وقت زیادی هم صرف این کار کرده است، سازوکاری که میان ایران و اروپا مطرح بوده خیلی علنی و آشکار نشده و نخواهد شد و این به دلایل و مصالح ملی و وجود معاندینی است که در صدد تخریب این رابطه و شکل گیری سازوکار مالی هستند. از این رو اظهارنظرها درباره این بسته یا پیشنهاداتی که وجود دارد بیشتر گمانه‌زنی است و هیچ کس اطلاع دقیقی از جزییات این مکانیسم‌های طراحی شده ندارد و بحث شما درباره این‌که این مکانیسم تکرار برنامه نفت در برابر غذاست را رد می‌کنم. ایران و 1+4 در این مسیر حرکت نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با حمله موشکی ایران توسط سپاه پاسداران به مقر گروه‌های تروریستی در سوریه  در پاسخ به حمله تروریستی هفته گذشته در اهواز، اظهار کرد:  این اقدام نشان دهنده عزم راسخ ایران در مبارزه مستمر، پایدار و جدی علیه کانونهای پرورش، تولید، تسلیح  و  آموزش نیروهای تروریستی در سطوح و طیف‌های مختلف است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.