مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره ادعای کاهش تولید کشور گفت: برنامه‌ای برای کاهش تولید نداریم و اکنون به صورت جدی کار تولید را ادامه می دهیم و حتی برنامه تعمیرات را به تاخیر انداخته ایم.

به گزارش جماران؛ معاون وزیر نفت گفت: در مورد دسترسی کامل به درآمدهای حاصل از صادرات نفت محدودیتی نداریم و حتی میزان درآمدهای ایران نسبت به پارسال حدود 40 درصد افزایش یافته است.

«علی کاردر» شامگاه یکشنبه در حاشیه امضای قرارداد ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام جاسک در جمع خبرنگاران افزود: اکنون راه حل های مختلفی را برای دسترسی به درآمدهای نفتی در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که در دنیا معاملات به صورت بانکی است و کمتر با اسکناس انجام می شود.

این مسوول ادامه داد: درباره صادرات نفت و مشتریان نمی‌توانم صحبت کنم؛ زیرا باعث سوءاستفاده و کارشکنی دشمنان می‌شود.

وی درباره توسعه میدان های نفتی گفت: مناقصاتی برای برخی میدان های نفتی از جمله میدان اهواز در حال برگزاری است.

کاردر اضافه کرد: همچنین برای توسعه چند میدان نفتی در حال مذاکره ایم که یکی از آنها با شرکت روسی در حال انجام است.

** برنامه‌ای برای کاهش تولید نداریم 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره ادعای کاهش تولید کشور گفت: برنامه‌ای برای کاهش تولید نداریم و اکنون به صورت جدی کار تولید را ادامه می دهیم و حتی برنامه تعمیرات را به تاخیر انداخته ایم.

کاردر گفت: فروش نفت همیشه به صورت قراردادهای بلندمدت و تک محموله بوده که اکنون نیز این روش در حال انجام است. 

به گفته وی، حتی عراق بخش عمده نفت خود را به صورت تک محموله می فروشد.

** بیمه کامل نفتکش ها

معاون وزیر نفت درباره بیمه نفتکش ها گفت: بیمه نفتکش ها را به طور کامل انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: طرح پرداخت پول نفت صادراتی به هند به صورت روپیه قطعی نشده است. 

کاردر درباره فروش نفت در بورس چین اعلام کرد: بررسی‌های اولیه انجام شده است اما باید منتظر ماند؛ زیرا این طرح به تازگی در این کشور آغاز شده است.

وی هدف از اجرای طرح انتقال نفت گوره-جاسک و توسعه مکران را متنوع‌سازی منابع صادراتی نفت خام دانست و افزود: راهبرد برون‌سپاری فعالیت‌ها در شرکت ملی نفت ادامه دارد.

قائم مقام وزیر نفت نیز در این آیین گفت: توسعه منطقه مکران، فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی، ارتقای توانمندی‌های ایرانی و اشتغال‌زایی در منطقه محروم جاسک است. 

«مرضیه شاهدایی» افزود: ایران تلاش می کند جایگاه خود را در بازارهای جهانی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تقویت کند.

به گفته وی، این پروژه تا پایان دولت دوازدهم راه اندازی می شود.

شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت داخلی عصر امروز قرارداد ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت 10 میلیون بشکه را امضا کردند که عملیات آن در بندر جاسک (ساحل دریای عمان) اجرا می شود.

این قرارداد به ارزش 606 میلیون یورو در مدت سه سال به طور کامل اجرا می شود و ساخت 20 دستگاه مخزن فلزی سقف شناور را شامل می شود که هر کدام 500 هزار بشکه ظرفیت دارد.

این مخزنگاه، نفت خام ارسالی از خط لوله 42 اینچ انتقال نفت خام گوره جاسک را دریافت کرده و ضمن ذخیره سازی و نگهداری نفت صادراتی، نسبت به پمپاژ و انتقال آن به خطوط لوله دریایی و گوی های شناور، اقدام می کند.

دریافت روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین از خط لوله 42 اینچ گوره- جاسک، ذخیره سازی 10 میلیون بشکه انواع نفت خام، قابلیت دریافت و ذخیره انواع نفت خام از طریق گوی های شناور دریایی، ایجاد بستر و شرایط لازم برای ساخت پایانه صادراتی جدید و متنوع سازی منابع صادراتی نفت خام از اهداف اجرای طرح است.

ایران در فصل بهار امسال به طور میانگین روزانه 2 میلیون و 600 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کرد که حدود 40 درصد آن به اروپا و بقیه به آسیا صادر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.