«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد: کنسولگری ما در بصره به خاطر تهدید امنیتی تعطیل می شود.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری رویترز جمعه شب به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن کنسولگری خود در بصره را به دلیل تهدیدات احتمالی تعطیل می کند.

رویترز به نقل از مسئولانی که به نامشان اشاره نشده است، اعلام کرد: کنسولگری آمریکا در بصره از کارمندانش خواست که به دلیل آن چه تهدید احتمالی عنوان شده است، این استان جنوبی عراق را ترک کنند.

در همین حال «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد: کنسولگری ما در بصره به خاطر تهدید امنیتی تعطیل می شود.

وی با تکرار سخنان بی اساس خود افزود: به ایران اطلاع دادیم که، تهران مسئول هرگونه حمله به منافع آمریکا در خاک عراق است.

این اقدام آمریکا پس از انتشار اخباری روی می دهد مبنی بر این که فرودگاه بین المللی بصره واقع در نزدیکی کنسولگری آمریکا هدف قرار گرفته است، ادعایی که منابع امنیتی عراق آن را تکذیب کردند.

این مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت که کنسولگری آمریکا در بصره پس از دریافت پیام تهدید آمیز، دست به سلسله اقدامات پیشگیرانه ای زده بود.

این نخستین بار نیست که بر اساس یک خبر ضد و نقیض و تایید نشده، موجی از تبلیغات درخصوص هدف قرار گرفتن مراکز دیپلماتیک آمریکا در عراق به راه می افتد و بلافاصله مقامات آمریکا بر مبنای آن نیروهای مقاومت عراق (الحشد الشعبی) را متهم کرده و بر فشارهای سیاسی خود علیه بغداد برای محدود کردن آنها و تحمیل سایر خواسته های خود بر عراق افزوده اند.

در جریان اعتراضات شهریور ماه بصره که بخشی از آن به اقدامات خشونت آمیز و حمله به ده ها مراکز دولتی، حزبی و نیروهای الحشد الشعبی و نیز کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره انجامید و عراقی ها کنسولگری آمریکا را مسوول آن دانستند، برخی رسانه ها بلافاصله با انتشار خبر ادعای شلیک خمپاره به سمت فرودگاه بصره (کنسولگری آمریکا) و منطقه امنیتی سبز بغداد (که سفارت آمریکا در آن قرار دارد) موجی به راه انداختند و در پی آن مقامات سیاسی آمریکا وارد صحنه شده و با ژست طلبکارانه زبان به تهدید گشودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.