ظریف با همتایان خود از کشورهای پرتغال و آلمان نیز با محوریت موضوع برجام، رایزنی و گفت‌وگو کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه در جریان دیدارهای خود در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با وزیران امور خارجه کره‌جنوبی، پرتغال، آلمان، نروژ، ونزوئلا، پاراگوئه و اسلوونی دیدارهایی جداگانه برگزار کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در جریان دیدارهای خود با همتایانش از نقاط مختلف جهان در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی دیدار و  رایزنی کرد.

ارزیابی روابط دوجانبه، ادامه همکاری‌های اقتصادی و بررسی روند صلح در شبه‌جزیره کره از محورهای اصلی دیدار و گفت‌وگوی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی بود.

ظریف با همتایان خود از کشورهای پرتغال و آلمان نیز با محوریت موضوع برجام، رایزنی و گفت‌وگو کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در دیدار با یکدیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در خصوص روابط دوجانبه، برجام و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین در جریان دیدار وزیران امور خارجه ایران و آلمان در نیویورک، آخرین تحولات روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، برجام و مسائل انسان‌دوستانه مورد بررسی و گفت‌وگوی طرفین قرار گرفت.

همچنین در دیدار وزیران امور خارجه ایران و نروژ، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین برجام مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا در نیویورک در جریان دیدار با یکدیگر در خصوص راه‌های گسترش روابط دوجانبه و مهم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند‌.

همچنین در دیدار وزیران امور خارجه ایران و پاراگوئه در نیویورک، طرفین ضمن تاکید بر اراده سیاسی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه، راه‌های توسعه و تعمیق این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

در دیدار وزیران امور خارجه ایران و اسلوونی نیز طرفین بر توسعه روابط دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کردند.

ظریف همچنین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف درخصوص کمک‌‌‌‌‌‌های انساندوستانه در منطقه به ویژه در سوریه، یمن و افغانستان رایزنی و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.