آمار بانک مرکزی از تورم نقطه‌به نقطه (تغیر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل) ۳۱.۴ درصدی در شهریورماه حکایت دارد.

به گزارش جماران؛ با ادامه روند تورم در ماه‌های اخیر، آمارهای بانک مرکزی از ثبت تورم ۱۳.۵ درصدی در شهریورماه حکایت دارد.

تورم که سال گذشته را تک رقمی به پایان برده بود برای امسال فقط تا سه ماه اول دوام داشت و با شدت گرفتن نوسان بازار ارز و تاثیر بالایی که  بر  قیمت کالا و خدمات گذاشت، دیگر خبری از تورم تک رقمی نیست و رشد آن هر ماه بیشتر می‌شود به طوری‌که در تیرماه به ۱۰.۲ درصد، مرداد ۱۱.۵ و برای شهریورماه تا ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.

آمار بانک مرکزی از تورم نقطه‌به نقطه (تغیر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل) ۳۱.۴ درصدی در شهریورماه حکایت دارد. تورم ماهانه نیز تا ۶.۱ درصد گزارش شده است. در سوی دیگر آماری که اخیرا مرکز آمار اعلام کرد هم نشان از افزایش تورم داشت به‌گونه‌ای که تورم سالانه از کمتر از ۱۰ درصد به ۱۱.۳ درصد رسید و همچنین تورم نقطه‌به‌نقطه ۲۵.۷ درصد اعلام شد.

بنابر گزارش بانک مرکزی، تورم در تمامی گروه‌های کالایی و خدماتی اصلی افزایش داشته است. شاخص در خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تا ۴۶.۵ درصد رشد دارد. کمترین افزیش مربوط به تحصیل با ۱۴.۵ درصد و بیشترین به دخانیات با ۱۲۵.۶ درصد اختصاص دارد. حمل و نقل ۵۴.۹ درصد، تفریح و امور فرهنگی ۷۰ درصد، لوازم خانگی تا ۵۲.۶ درصد تورم دارند که جزو بالاترین دسته‌های افزایش تورم قرار دارند.

تغییرات شاخص کالا و خدمات

57753452

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.