عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اصلاح نظامات بانکی در اختیار و قدرت مسئولان بانکی و بانک مرکزی کشور نیست یا آنکه بانک مرکزی استقلالی برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی ندارد و باید این استقلال را به بانک مرکزی ارائه کرد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بروز مشکلات کنونی به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها و همچنین تنگنا‌ها به وجود آمده است.

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در واکنش به اظهارات تاجگردون درباره اینکه برخی در دولت از روی عمد مشکل به‌وجود می‌آورند گفت: این سخنان بعد از جلسه‌ای با معاونان سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، مطرح شد.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: بخشی از این مطالب درست و بخش دیگر نادرست است، زیرا مسئولان دولتی هم با مضایق و تنگنا‌هایی مواجه هستند و اختیار تام برای رفع آن ندارند.

وی با بیان اینکه برای رفع برخی تنگنا‌ها باید مجموعه حاکمیت تصمیم‌گیری کند، افزود: اصلاح نظامات بانکی در اختیار و قدرت مسئولان بانکی و بانک مرکزی کشور نیست یا آنکه بانک مرکزی استقلالی برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی ندارد و باید این استقلال را به بانک مرکزی ارائه کرد.

تابش تاکید کرد: نباید تکالیف مالایطاق از سوی دولت و مجلس به بانک‌ها تحمیل شود و این روند اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: بخشی دیگر از مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی در دولت است، بر این اساس دولت و مجلس باید در تعامل با یکدیگر ساختار‌هایی را که موجب بروز مشکلات شده است را اصلاح کرده و درباره آن تصمیم‌گیری کنند.

لازم به ذکر است، تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: " در شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت تعمدأ ماموریت بر خرابتر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند".

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1021409
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.