نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد: اتحادیه اروپا بسیار در اشتباه است و این تنها از خودخواهی و غرورشان نشات می‌گیرد. خانم موگرینی کمک کرد که این توافق (برجام) منعقد شود. او سعی دارد که توافق را زنده نگه دارد چون تنها به انعقاد آن کمک کرده است.

به گزارش جماران؛ نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی خصمانه تلاش اتحادیه اروپا در تشویق شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران را اشتباه خواند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز و در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی و تفرقه‌افکنانه کاخ سفید ادعا کرد: ما باید نگران ایران باشیم. ایران در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکلی است که با آن مواجه‌ایم. از طرف آن‌ها چندین حمله علیه سفارت‌مان در عراق صورت گرفته است. آن‌ها در لبنان و یمن بسیار درگیرند. آن‌ها به طور پیوسته در وسط مشکلات هستند و در جبهه ما حضور ندارند. کاری که ما باید انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم که جامعه بین‌المللی می‌داند که تلاش برای دادوستد با ایران تنها به تروریسم کمک می‌کند. (با این کار) هیچ کمکی به جامعه بین‌المللی نمی‌کنید.

مجری برنامه با طرح این مسئله که "اتحادیه اروپا در حال ترغیب شرکت‌های اروپایی برای حضور در بازار ایران هستند اما این شرکت‌ها به اتحادیه اروپا پاسخی نمی‌دهند و در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند" از هیلی سوال کرد که آیا این مسئله حقیقت دارد؟

هیلی در پاسخ خود مدعی شد: اتحادیه اروپا بسیار در اشتباه است و این تنها از خودخواهی و غرورشان نشات می‌گیرد. خانم موگرینی کمک کرد که این توافق (برجام) منعقد شود. او سعی دارد که توافق را زنده نگه دارد چون تنها به انعقاد آن کمک کرده است. او به منفعت کشورهای اروپایی فکر نمی‌کند. (کشورهای اروپایی) در وهله اول مایل به تجارت با ایران نیستند. این مسئله را می‌توان از آن‌جا فهمید که شرکت‌های اروپایی در حال فسخ قراردادهای‌شان با ایران هستند. آن‌ها نمی‌خواهند با ایران قرارداد ببندند؛ چراکه می‌دانند در حال توافق با چه کشوری هستند.

مجری دیگر برنامه نظر نیکی هیلی را درباره جان کری و جمله "نگران نباشید" و "تا پایان ریاست جمهوری ترامپ صبر کنید" جویا شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در این‌باره اظهار کرد: کاری که کری انجام داد، نه‌تنها توهین‌آمیز بود، بلکه به آمریکا نیز ضربه وارد کرد. وقتی ما نشسته‌ایم و سعی داریم ایران با دانش اینکه "آزمایش موشک‌های بالیستیک (ایران) باید پایان یابد"، "حمایت (ایران) از تروریسم باید پایان یابد"  و " فروش تسلیحات (ایران) به حوثی‌ها باید پایان یابد" به پای میز مذاکره بکشانیم و در همین هنگام یک آمریکایی پیش آن‌ها برود و بگوید "نگران نباشید"، این اقدامش، اقدامی ضدآمریکایی تلقی می‌شود. این (اقدام کری) بسیار به مردم آمریکا ضربه زده است و اگر کری خود وزیر امور خارجه بود، قطعا دوست نداشت کسی با او چنین کاری انجام دهد.

 

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که توصیه مقامات کشورمان به دولت و مقامات آمریکا این است که سیاست‌های کهنه خود در ترویج ایران‌هراسی و ایران ستیزی و ایراد اتهامات خودساخته و غیرواقعی را به کناری نهاده و با تصحیح اشتباهات و سیاست‌های غلط خود در قبال مسائل منطقه از جمله قطع ارتباط با هسته‌های تروریستی نشان‌دار و بی‌نشان، با صراحت و شفافیت تمام در هماهنگی با دولت‌های منطقه وارد مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی و خدمت به انسان و انسانیت به جای حمایت و پشتیبانی از کشتار انسان‌های بی گناه توسط گروه‌های تروریستی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.