همه قدرت های بزرگ جهان به استثنای آمریکا که در پی حفظ توافق هسته ای هستند، بنا دارند تا ضمن برگزاری نشستی مشترک، بر اراده خود برای حفظ این توافق صحه بگذارند.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزیران امور خارجه انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایران دوشنبه شب (بامداد سه شنبه به وقت تهران) در قالب نشستی مشترک در نیویورک گردهم می آیند.

رویترز افزود: همه قدرت های بزرگ جهان به استثنای آمریکا که در پی حفظ توافق هسته ای هستند، بنا دارند تا ضمن برگزاری نشستی مشترک، بر اراده خود برای حفظ این توافق صحه بگذارند.

اتحادیه اروپا علاوه بر چنین تلاش های دیپلماتیکی، قانونی را برای محافظت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های ایالات متحده اجرا کرده است. 

با این وجود، محدودیت ها در صادرات نفت ایران، نگرانی هایی برای اقتصاد ایران به بار خواهد آورد. تهران بر این باور است که ایالات متحده با بی اعتنایی به توافق هسته ای، واقعیت تقابل خود را با ایران به نمایش گذاشته است. 

این در حالیست که آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد که ایران به مفاد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) پایبند بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.