هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، گزارش تحولات در حوزه آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان را بررسی کرد.

به گزارش جماران؛ براساس گزارش وزیر آموزش و پرورش به هیات وزیران، نرخ باسوادی (10 تا 49 سال) در 5 سال گذشته از حدود 76 درصد به 82 درصد و نرخ پوشش دوره ابتدایی از 90 درصد به حدود 95 درصد افزایش یافته است.

همچنین نرخ تحت پوشش دوره پیش دبستانی که یکی از مهم ترین شاخص های توسعه یافتگی نظام آموزشی تلقی می شود، در 5 سال گذشته از 12 درصد به 77 درصد افزایش چشمگیری را شاهد بوده است.

آمارها نشان می دهد شاخص های آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان طی سال های دولت یازدهم و دوازدهم با تلاش های به عمل آمده، بهبود قابل توجهی را شاهد بوده است؛ به نحوی که تعداد پذیرفته شدگان در آزمون سراسری سال جاری در رشته های پزشکی، روانپزشکی و داروسازی بالغ بر 155 نفر بوده اند (که در سال گذشته 66 نفر در این رشته ها پذیرفته شده اند).

همچنین استان سیستان و بلوچستان که در کنکور سراسری سال 92 رتبه آخر را در کشور داشت، با 6 رتبه بهبود، به رتبه 26 ارتقا یافته است.

 

درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها

دولت در ادامه از مجلس شورای اسلامی خواست تا کار بررسی و رسیدگی به لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها را در اولویت قرار دهد.

 

آیین نامه اجرایی مربوط به تسویه مطالبات و بدهی های دولت از طریق صدور اوراق تسویه خزانه اصلاح شد

با تصویب هیات وزیران، آیین نامه اجرایی مربوط به تسویه مطالبات و بدهی های دولت با اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی از طریق صدور اوراق اسناد تسویه خزانه اصلاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.