رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جدید مجلس نمایندگان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان سعادت و سربلندی ملّت و دولت عراق است و همواره در کنار شما خواهد بود.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز طی تماس تلفنی با رئیس جدید مجلس نمایندگان عراق، انتخاب وی را تبریک و تهنیت گفت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز طی تماس تلفنی با محمد ریکان الحلبوسی، رئیس جدید مجلس عراق، انتخاب وی را تبریک و تهنیت گفت.

در این تماس تلفنی لاریجانی ضمن تبریک انتخاب الحلبوسی به سمت رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: امیدواریم با همت جنابعالی و دیگر نمایندگان مجلس عراق، به زودی شاهد تکمیل روند سیاسی موجود و انتخاب نخست‌‌‌‌وزیر و رئیس‌‌‌‌جمهور عراق نیز باشیم تا در پرتو آن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عراق به سمت ثبات، امنیت و رفاه اجتماعی هرچه بیشتر مردم حرکت کند.

وی ادامه داد: نقش جنابعالی در شرایط حسّاس فعلی در سامان دادن به اوضاع عراق بسیار ممتاز خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان سعادت و سربلندی ملّت و دولت عراق است و همواره در کنار شما خواهد بود.

محمد ریکان الحلبوسی، رئیس جدید مجلس عراق نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی لاریجانی اظهار داشت: مردم و نمایندگان مجلس عراق همواره قدردان حمایت‌­های بی‌­شائبه جمهوری اسلامی ایران به عراق در گذشته و حال به ویژه کمک به آزادسازی عراق از دست پلید نیروهای تروریستی داعش هستند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس عراق مخالف هر گونه اعمال فشار و تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و این تحریم‌‌‌‌ها را ناعادلانه می‌‌‌‌‌‌دانند و در کنار ملّت ایران باقی می­‌‌‌مانند.

رئیس جدید مجلس عراق با اشاره به عوامل بی‌‌‌‌‌ثباتی و ناامنی در منطقه تصریح کرد: آماده‌‌‌‌‌‌ایم تا در کنار جمهوری اسلامی ایران به بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه کمک کنیم.

الحلبوسی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی از همتای خود برای سفر رسمی به عراق دعوت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.