هیأتی از چهار کشور اروپایی (فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا)‌ به ریاست «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با هیأتی از تهران به ریاست «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران دیدار و مذاکره کرده‌اند.

به گزارش جماران؛ سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که با هیأت ایرانی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای تهران و بحران‌های غرب آسیا از جمله یمن مذاکره کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که هیأتی از چهار کشور اروپایی (فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا)‌ به ریاست «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با هیأتی از تهران به ریاست «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران دیدار و مذاکره کرده‌اند.

این سومین دیدار تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان چهار کشور اروپایی در خصوص بحران‌های منطقه از جمله یمن و دنباله‌ای بر نشست تهران حول مذاکرات آستانه بود.

جابری انصاری پس از پایان این دور از گفتگوها درباره یمن که با حضور هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه های چهار کشور برگزار شد، به درخواست طرف اروپایی دستاوردهای نشست اخیر سران ایران، روسیه و ترکیه درباره روند صلح در سوریه را تشریح کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.