در ماه های اخیر میزان مصرف بنزین به 90 میلیون لیتر روزانه رسید که این موضوع نگرانی هایی برای اعضای کمیسیون انرژی ایجاد کرد که احتمالا بخشی از بنزین به صورت قاچاق از کشور خارج می شود.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در ماه های اخیر میزان مصرف بنزین به ۹۰ میلیون لیتر روزانه رسید که این موضوع نگرانی هایی ایجاد کرده مبنی بر اینکه احتمالا بخشی از بنزین به صورت قاچاق از کشور خارج می شود.

علی بختیار با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر قاچاق بنزین از کشور، گفت: در ماه های اخیر میزان مصرف بنزین به 90 میلیون لیتر روزانه رسید که این موضوع نگرانی هایی برای اعضای کمیسیون انرژی ایجاد کرد که احتمالا بخشی از بنزین به صورت قاچاق از کشور خارج می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به افزایش حجم تردد و سفر در فصل تابستان میزان مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است که می توان بخشی از رکوردزنی بنزین در ماه های اخیر را ناشی از افزایش حجم ترددها دانست.

اختلاف بسیار بالای قیمت بنزین هزار تومانی ایرانی با کشورهای همسایه

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بیم قاچاق بنزین در کشور وجود دارد، ادامه داد: با توجه به تغییر نرخ ارز و اختلاف بسیار بالای قیمت بنزین هزار تومانی در ایران با نرخ بنزینی که توسط کشورهای همسایه عرضه می شود بیم قاچاق بنزین افزایش می یابد.

نماینده مردم گلپایگان در تشریح راهکارها برای جلوگیری از خروج بنزین از کشور، اظهار داشت: یکی از راهکارها و زیرساخت های مناسبی که در کشور برای جلوگیری از قاچاق بنزین وجود داشته و باید از آن استفاده شود زیرساخت سامانه کارت سوخت است.

شرایط لازم برای افزایش قیمت بنزین در کشور وجود ندارد

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط لازم برای افزایش قیمت بنزین در کشور وجود ندارد و به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی مردم و تاثیراتی که افزایش نرخ بنزین می تواند در فضای عمومی کشور داشته باشد باید بیشتر به دنبال سازوکارهایی بود که جلوی قاچاق بنزین گرفته شود و استفاده از کارت سوخت یکی از این مکانیزم ها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روش ها و راهکارهای دیگر برای جلوگیری از قاچاق بنزین وجود دارد که این راهکارها در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار می گیرد، تا در شرایط کنونی میزان قاچاق سوخت به کمترین میزان برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1011175
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.