رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه سایت کنونی، انباری متعلق به شهرداری است و علاوه‌بر خودروهای فرسوده، اقلام دیگری نیز در آن نگهداری می‌شود، گفت: در سال 1392 خودروهای انبار شده در این مکان از طریق مزایده به فروش رسیده و پس از طی مراحل قانونی، در اختیار ستاد فرامین حضرت امام(ره) قرار گرفته است.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای شهر مشهد مقدس در واکنش به ادعای وجود 1500 خودرو بلاتکلیف در انبار شهرداری گفت: نوع انعکاس خبر مبنی بر «کشف خودروهای گمشده در انبار شهرداری مشهد» صحت ندارد چرا که کشفی صورت نگرفته و طبق مستندات و نامه‌نگاری‌ها، شهرداری برای تعیین تکلیف خودروها پیش‌قدم شده و علتی برای پنهان کردن وجود ندارد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد و جمعی دیگر از مدیران شهری ظهر امروز از انبار شهرداری واقع در خیابان مجیدیه بازدید کردند.

حیدری در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده و رها شده یکی از معضلات شهری هستند که موجب سدمعبر و نازیبایی بصری در شهر می‌شوند، اظهارکرد: شهرداری طبق قانون موظف است هر آنچه مصداق سدمعبر باشد را جمع آوری کند و یکی از این مصادیق، خودروهای فرسوده‌اند.

وی افزود: بازدید امروز پیرو خبر منتشر شده پیرامون نگهداری 1500 خودروی توقیفی بلاتکلیف در انبار شهرداری منتشر شده بود، تدارک دیده شد تا اطلاعات دقیقی در این خصوص کسب شود.

حیدری خاطرنشان کرد: شهرداری در سال 1386 با همکاری دستگاه قضا و با اخذ مجوز، اجازه گرفته خودروها را از سطح شهر و پس از طی فرآیند مشخص و تعریف شده جمع آوری کند؛ طبق مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری موظف است پس از اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان، جهت مالکان وسائل نقلیه فرسوده و رها شده در سطح شهر، اعم از معابر اصلی و فرعی، که به مدت یکماه رها شده، مهلت 15 روزه به منظور هرگونه تصمیم و یا اقدام ان درنظر گرفته و سپس ظرف مدت 48 ساعت نسبت به جمع آوری و انتقال خودرو اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه سایت کنونی، انباری متعلق به شهرداری است و علاوه‌بر خودروهای فرسوده، اقلام دیگری نیز در آن نگهداری می‌شود، گفت: در سال 1392 خودروهای انبار شده در این مکان از طریق مزایده به فروش رسیده و پس از طی مراحل قانونی، در اختیار ستاد فرامین حضرت امام(ره) قرار گرفته است.

حیدری افزود: از سال 92 تا به امروز 1600 خودرو در این انبار جمع‌آوری شده که 160 مورد آن مربوط به یک سال اخیر است.

وی از مکاتبات متعدد سازمان میادین شهرداری مشهد با اجرائیات شهرداری و در خردادماه مکاتبه‌ای با دادستان محترم، پلیس راهور و سایر مسئولین ذی‌ربط خبرداد و گفت: هدف از این اقدامات، تعیین تکلیف خودروهای انبار شده است و لذا نوع انعکاس خبر مبنی بر «کشف خودروهای گمشده در انبار شهرداری مشهد» صحت ندارد چرا که کشفی صورت نگرفته و طبق مستندات و نامه‌نگاری‌ها، شهرداری برای تعیین تکلیف خودروها پیش‌قدم شده و علتی برای پنهان کردن وجود ندارد.

حیدری روند و فرآیند جمع‌آوری خودروها را دارای عیب و نقص دانست و تصریح کرد: متولیان امر در گذشته و حال باید این موضوع را بررسی و درصدد رفع نواقص برمی‌آمدند؛ ایجاد سامانه‌ای متصل به اداره آگاهی و یا پلیس راهور برای ثبت خودروهای ورودی به این انبار موضوعی بوده که از دید مدیریت شهری پیشین مشهد پنهان مانده و مورد غفلت قرار گرفته است..

رئیس شورای شهر مشهد خبرداد: طی نشستی که هفته گذشته سازمان میادین شهرداری با پلیس آگاهی برگزار کرده، مقرر شده این سامانه ایجاد شود و به محض ورود خودرو به انبار، اطلاعات آن در سامانه ثبت و متولیان امر در جریان وضعیت خودرو قرار گیرند تا فرآیندی شفاف طی شده و حقی از شهروندان تضییع نشود.

وی در تشریح چگونگی جمع‌آوری خودروهای فرسوده برای آینده، اظهارکرد: تکلیف شده تا زمان رفع نقص و ایجاد سامانه، جمع آوری صورت نگیرد و این موضوع به شهرداری های مناطق نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1010195
  • منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.