به موجب حکم این قاضی معامله ای که میان سازمان زندان ها و یکی از متمولین شهرستان بهشهر انجام شده بود، باطل شد.

به گزارش جماران؛ رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رییس قوه قضاییه از اقدام بموقع یکی از قضات شهرستان بهشهر در ابطال حکم فروش باغ های منطقه عباس آباد و شخص رییس دستگاه قضا تشکر کرد و خواستار تشویق ' آن قاضی درستکار' شد.

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به آیت الله صادق آملی لاریجانی از اقدام بموقع یکی از قضات شهرستان بهشهر در ابطال حکم فروش باغ های منطقه عباس آباد و شخص رییس دستگاه قضا تشکر کرد و خواستار تشویق این قاضی درستکار شد.

به موجب حکم این قاضی معامله ای که میان سازمان زندان ها و یکی از متمولین شهرستان بهشهر انجام شده بود، باطل شد.

توکلی نامه خود را با نام و یاد خدا خطاب به آیت الله آملی لاریجانی آغاز کرد و نوشت: تشکر از قاضی مربوطه و رییس قوه قضاییه نوشت: غرض از تصدیع، تشکر از دادگاه انقلاب تهران، به خاطر حفظ عرصه‌های جنگلی در جوار مجموعه تاریخی عباس‌آباد بهشهر است. توضیحاً عرض می‌کنم که مجموعه تاریخی عباس‌آباد اوایل قرن یازدهم هجری قمری به دستور شاه عباس اول در دل جنگل‌های جنوب شرقی بهشهر ساخته شده است. مهمترین بخش این مجموعه که هنر و تدبیر صفویه را به نمایش می‌گذارد سدی است با دیوارهایی از جنس ساروج و سه دریچه و 600 هزار متر مکعب گنجایش که هنوز چندین روستا را سیراب می‌کند.

وی با بیان تاریخچه مختصری از اراضی عباس آباد، اضافه کرد: دریاچه سد عباس‌آباد با مناظر منحصر به فرد، سال‌هاست که به عنوان میراث فرهنگی به ثبت رسیده و تفرجگاه خانواده‌های بهشهری و مازندرانی و مسافران عبوری مشهد است. خاندان پهلوی در سال‌های پایانی سلطه شیطانی‌اش بخشی از جنگل ضلع شمال غربی سد را به احداث ساختمان‌های تفریحی دربار اختصاص داد که بحمدالله فرصت تکمیل و استفاده از آن را نیافتند. 

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: در دهه شصت دادگاه انقلاب آنجا را برای مقاصد امنیتی و نیز تشکیل اردوهای آموزشی در اختیار سپاه قرار داد. بعدها سپاه آن را به خواست دادگاه انقلاب در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داد. در سال 1393 یکی از متمولین بهشهر بخشی از مجموعه اخیر، به مساحت 24 هکتار را به مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان از سازمان زندان‌ها می‌خرد.

توکلی نوشت: قصد خریدار از خرید، به اذعان خودش، تفکیک محیط جنگلی و ساخت شهرک و فروش ویلاها، طبعاً به ثروتمندان، بوده است. گر چه این کار سود ده‌ها میلیاردی ناسالمی برای این فرد در پی داشت، ولی دو خطر جدی نیز در بر داشت. یکی زمینه‌سازی برای گسترش تصرفات در جنگل و دیگری ایجاد محدودیت برای عامه و شکل‌گیری تفرجگاه اختصاصی در بخشی از باغ‌های مجموعه عباس‌آباد بود. البته دادگاه به اتکای دلایل قانونی معامله را ناموجه تشخیص داد و آن را ابطال کرد؛ که رفع آن خطرات، از نتایج حکم است.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت باتشکر و قدردانی از این اقدام قاضی و رییس دستگاه قضا افزود: زیبایی کار دادگاه وقتی بیشتر نمایان می‌شود که توجه کنیم معامله یکی از دستگاه‌های قوه قضاییه ابطال شده است. همچنین تا جایی که بنده خبر دارم تلاش‌های ناحقی برای اعمال فشار بر قاضی شرافتمند، باسابقه و انقلابی دادگاه در کار بوده است. ولی رسیدگی با دقت و با رعایت عدالت صورت گرفت و حکمی استوار به نفع عموم صادر شد. جا دارد اصالتاً خودم و نیابتاً از طرف همشهریانم و قاطبه مازندرانی‌ها از دادگاه انقلاب تهران و جنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه تشکر کنم و تشویق این قاضی درستکار را تقاضا نمایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.