حسین راغفر اقتصاددان گفت: نامه ما چون خطابش به آقای رئیس‌جمهور بود انتظار این بود جلسه‌ای ولو خصوصی با ایشان و تیم اقتصادی دولت برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش جماران؛ چندی قبل 37 اقتصاددان نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند و با تحلیل شرایط اقتصادی کشور به ارائه پیشنهادهایی برای خروج از وضعیت فعلی پرداختند. این نامه در سطح رسانه‌ها بازخورد زیادی داشت اما مخاطب اصلی این نامه یعنی حسن روحانی واکنشی نشان نداد و در این زمینه حسین راغفر یکی از امضاءکنندگان این نامه گفت: هیچ تماسی از دفتر رئیس‌جمهور با نویسندگان نامه گرفته نشده است.

راغفر افزود: نامه ما چون خطابش به آقای رئیس‌جمهور بود انتظار این بود جلسه‌ای ولو خصوصی با ایشان و تیم اقتصادی دولت برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد.

او درباره دعوت محمدباقر نوبخت از اقتصاددان و در خواست جلسه با آنها عنوان کرد: ما اگر می‌خواستیم نامه را خطاب به آقای نوبخت می‌نوشتیم. تصور ما این است که مسائل فقط به سازمان برنامه و بودجه، یا فقط به بانک مرکزی یا هر دستگاه دیگری به تنهایی، محدود و منحصر نمی‌شود. در یک سطح بالاتری فعالیتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و... به هم مرتبط می‌شوند.

این استاد دانشگاه گفت: اقتصاد باید به صورت مرکزی ساماندهی شود اما این اتفاق نیافتاده است و امروزه ما شاهد یک نوع سردرگمی در نظام اقتصادی کشور هستیم، به همین دلیل مخاطب ما رئیس‌جمهور بود چرا که ایشان مسئول اجرایی کشور  است و مسائل اقتصادی هم در این میان بسیار اساسی است. برای همین نمی‌شود ما بنشینیم فقط با یک دستگاه جلسه بگذاریم.

این اقتصاددان اظهار کرد: آقای نوبخت دعوت کردند که راجع به نامه و مسائل اقتصادی کشور جلسه‌ای داشته باشیم اما دوستان اعتقاد داشتند بایستی در یک سطح بالاتری این کار انجام شود.

او درباره واکنش رئیس‌جمهور به این نامه گفت: از دفتر رئیس‌جمهور هیچ تماسی نداشتیم.

حسین راغفر در پایان خاطرنشان کرد: نامه‌ دوم حاضر است و باید دوباره با دوستان مشورت و نظرات همه گرفته شود. این نامه به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1008788
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.