رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه پرونده‌های کمتر از یک دهم دانشجویان بازداشتی هنوز بلاتکلیف است و مسئله آنها بطور جدی حل نشده است، گفت: دفتر نهاد رهبری با جدیت پیگیر این موضوع است، اما باید حرمت قانون و مقررات در این موضوع حفظ شود. ضمن اینکه دست نهاد رهبری در پیگیری‌ وقایعی که بیرون از دانشگاه رخ می‌دهد، بسته‌تر است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با اعلام این مطلب با تاکید بر اینکه آماری جزئی از تعداد دانشجویان بازداشتی ندارم، اظهار کرد: پرونده‌های کمتر از یک دهم دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر هنوز بلاتکلیف است و مسئله آنها بطور جدی حل نشده است و وضعیت مابقی دانشجویان تا حدودی روشن شده است. در واقع برای اینکه در اعلام آمار جزئی دانشجویان بازداشتی اشتباهی رخ ندهد، اعلام نمی‌کنم.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که نهاد نمایندگی رهبری تا چه اندازه پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌ها بوده است، گفت: این موضوع بطور کلی از طریق دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود؛ چرا که نهاد وظیفه خود می‌داند مسائل دانشجویان را پیگیری کند؛ ضمن اینکه حرمت قانون و مقررات در این موضوعات باید حفظ شود و ما ارتکاب جرم را در جامعه تشویق نمی‌کنیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تاکید ما در فضای دانشگاه‌ها این است که تا حد ممکن فضای طرح آزادانه و نقد نظرات برای دانشجویان وجود داشته باشد، ضمن اینکه دانشگاه محیطی است که متعلق به نظام، انقلاب، جامعه و مردم است، نه فضایی برای حضور دشمنان کشور. اما معتقدیم مجموعه فعالین در دانشگاه‌ها باید فضای آزادی در این مکان‌ها را برای طرح نظرات و انتقادات فراهم کنند. اما موضوعاتی که در بیرون از دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، مربوط به متولیان خود است. اما بطور کلی تلاش دفتر نهاد رهبری این است که دانشجویان با کمترین مشکل مواجه شوند.

حجت‌الاسلام رستمی با تاکید بر اینکه بیشترین آمار مربوط به پرونده‌های دانشجویان بازداشتی به دانشجویان دانشگاه تهران مربوط می‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید روشن شود؛ ولی یک‌سری تخلف و جرایم بیرون از محیط دانشگاه و غیر دانشگاهی بوده است که رخ داده و ما نمی‌توانیم به این مسایل ورود کنیم و دست ما در وقوع موضوعاتی که بیرون از دانشگاه باشد، بسته‌تر است اما آنچه را که در داخل دانشگاه اتفاق بیفتد، تلاش می‌کنیم رفع شود.

وی در پایان در خصوص نحوه پیگیری پرونده‌های دانشجویان بازداشتی نیز گفت: ما نماینده‌ای از دفتر رهبری در دادگاه‌هایی که برای این دانشجویان برگزار می‌شود، نداریم؛ اما پیگیری‌های دفتر نهاد را از طریق ارتباطات و تعامل خوبی که با قوه قضاییه و سایر مسئولان داریم، انجام می‌دهیم؛ خوشبختانه قوه قضاییه هم برای حل این موضوع رویکرد مثبتی دارد و کاملا متوجه حساسیت موضوع هستند و تا حد ممکن نیز همکاری داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.