ناصری گفت: مرجع تصمیم‌گیری در جریان اصلاحات، شورای عالی سیاست‌گذاری است اما بعضی از احزابی که بعد از انتخابات سال 96 بحث پارلمان اصلاحات را مطرح کرده بودند کماکان پیگیر این بحث هستند.

به گزارش جماران؛ یک عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی گفت: قرار نیست شورای عالی سیاست‌گذاری منحل شود یا نهادی جایگزین آن شود و اکنون بحث بر سر نسبت افراد حقیقی و حقوقی در شورای عالی است.

اولین جلسه دور جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان در روز دوشنبه برگزار شد و این در حالی است که در هفته‌های گذشته افرادی از جمله حسین کمالی گفته بودند پارلمان اصلاحات قرار است جایگزین شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شود. علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پیش از این  صحبت‌های حسین کمالی را تایید کرد اما عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی این موضوع را رد می‌کند.

ناصری درحالی این موضوع را رد می‌کند که در ابتدای اولین جلسه دور جدید شورای عالی سیاست‌گذاری سید محمد خاتمی به اعضای این شورا توصیه کرد که اصلاح‌طلبان باید به سمت تشکیل نهاد ملی اصلاحات بروند. 

ناصری در این زمینه گفت: مرجع تصمیم‌گیری در جریان اصلاحات، شورای عالی سیاست‌گذاری است اما بعضی از احزابی که بعد از انتخابات سال 96 بحث پارلمان اصلاحات را مطرح کرده بودند کماکان پیگیر این بحث هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر تصمیم‌گیری شود که پارلمان اصلاحات هم تشکیل شود، این پارلمان به عنوان مرجع ناظر بر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خواهد بود. بنابراین هیچ کس این موضوع را مطرح نکرده که پارلمان اصلاحات جایگزین شورای عالی خواهد شد.

او افزود: احزاب مردم‌سالاری، اراده ملت و مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی پیگیر تشکیل پارلمان اصلاحات هستند که عمدتاً در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بحث پارلمان اصلاحات را از بعد از انتخابات سال 96 دنبال می‌کنند.

عبدالله ناصری در پایان گفت: قرار نیست شورای عالی سیاست‌گذاری منحل شود یا نهادی جایگزین آن شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1006837
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.