یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان، شفافیت را به دنبال نداشت بلکه در واقع این طرح به رسمیت شناختن فضای حاکم بر ساختار اجتماعی ما است که نخبگان نیاز به کنترل دارند. اتفاقا این طرح یک نوع در محدودیت قرار دادن بود.

به گزارش جماران؛ یک نماینده مجلس معتقد است که طرح شفافیت آرای نمایندگان، موجب شفافیت نمی‌شود بلکه در واقع این طرح به رسمیت شناختن فضای حاکم بر ساختار اجتماعی ما است که نخبگان نیاز به کنترل دارند.

جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و شاهین دژ و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مخالفان طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: دموکراسی رقابت اندیشه‌ها و نبرد خواسته‌ها است. یک عده‌ای موضوعی را مطرح می‌کنند و عده دیگری هم مخالفت می‌کنند اما التزام به نتیجه ارزش دارد.

او تاکید کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان، شفافیت را به دنبال نداشت بلکه در واقع این طرح به رسمیت شناختن فضای حاکم بر ساختار اجتماعی ما است که نخبگان نیاز به کنترل دارند. اتفاقا این طرح یک نوع در محدودیت قرار دادن بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: شفافیت این نیست. شفافیت در شرایطی ایجاد می‌شود که فضایی را آماده کنیم تا اندیشه‌ها، افکار و خواسته‌ها مطرح شود و در جایگاه دموکراسی به جدال همدیگر بروند و نتیجه در قالب قانون به توافق همگان برسد و به آن پایبند باشند.

محبی‌نیا با اشاره به امضا شدن طرح شفافیت آرای توسط 160 نماینده و رای 59 نماینده به این طرح، گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که ما هنوز در زیست اجتماعی خودمان با رودربایستی‌ها و نفاق مواجه هستیم که اصلاح آن سخت است. این موضوع با تحکم و نصیحت قابل اصلاح نیست بلکه نیاز دارد جامعه به بلوغ برسد و فرهنگ غنی شود.

او در ادامه تاکید کرد: باید سیاست بی‌رحم نباشد تا همه بتوانند اظهار نظر کنند و بعد از آن نیز احساس امنیت داشته باشند. بنابراین ما با شفافیت فاصله زیادی داریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به اینکه نظارت استصوابی در رای نمایندگان به رای منفی به طرح شفافیت آرای نمایندگان تاثیر داشت؟ گفت: نظارت استصوابی هم از موضوعاتی است که باید اصلاح شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1006021
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.