مشاور وزیر صنعت با بیان اینکه کارخانجات کشور ارز مورد نیاز خود را از طریق بازار ثانویه تامین می‌کنند، گفت: با این شیوه صادرکنندگان ارز دریافتی را در بازار عرضه و خریداران نیز آن را خریداری می‌کنند تا چرخه عرضه و تقاضای ارز در بازار به حالت تعادل برسد.

به گزارش جماران؛ مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل گفت: این وزارتخانه پیشنهاد اختصاص ۲۵ میلیارد دلار ارز به صنایع تولیدی کشور را به دولت داده است.

محمد رضا فیاض در آیین افتتاح طرح‌های تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان نمین افزود: این مبلغ از طریق فروش نفت و یا صادرات تامین و به وزارتخانه ابلاغ می‌شود.

او با بیان اینکه کارخانجات کشور ارز مورد نیاز خود را از طریق بازار ثانویه تامین می‌کنند، گفت: با این شیوه صادرکنندگان ارز دریافتی را در بازار عرضه و خریداران نیز آن را خریداری می‌کنند تا چرخه عرضه و تقاضای ارز در بازار به حالت تعادل برسد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: این شیوه توسط اقتصاددانان طراحی شده وبرای جا افتادن و نشان دادن آثار خود نیازمند گذشت حداقل ۲ ماه زمان است.

فیاض با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای هفته دولت سال جاری هشت طرح اقتصادی برای افتتاح آماده کرده بود، بیان کرد: چهار طرح از این تعداد در ایام هفته دولت افتتاح شده بود و مابقی نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: تا پایان سال ۱۰ طرح بزرگ دیگر از جمله متانول و طرح توسعه آرتاویل در استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

چهار طرح صنعتی و تولیدی شامل کارخانه برش ورق، تولید درب ایمنی، روکش چوب و قطعات انتقال و توزیع برق با ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۹۰ نفر با حضور مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت در امور بین الملل در شهرک صنعتی شماره ۲ به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1005019
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.