وضعیت سلامت پادشاه عربستان سعودی در ماه‌های گذشته همواره محل گمانه‌زنی بوده است.

به گزارش جماران؛ یک پایگاه خبری لبنانی خبر داد که حال عمومی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی خوب نیست.

پایگاه خبری «تاکتیکال ریپورت» اعلام کرد که ملک سلمان به توصیه پزشکان از چهارشنبه گذشته فعالیت‌های کاری خود را متوقف کرده است.

این رسانه پیش از این هم به نقل از منابع خبری خود از تشدید مشکلات تنفسی پادشاه سعودی خبر داده بود.

وضعیت سلامت ملک سلمان در ماه‌های گذشته همواره محل گمانه‌زنی بوده است.

چندی پیش پایگاه خبری «الخلیج الجدید» به نقل از برخی منابع نزدیک به دربار عربستان نوشته بود که پادشاه 82 ساله این کشور به تنگی نفس و خستگی مفرط مبتلا است و با این وجود، حاضر به ترک قدرت نیست.

به گفته این رسانه، ملک سلمان در یک جمع خصوصی گفته است که ضرورتی برای انتقال قدرت به ولیعهد نمی بیند و گمان می کند که همچنان می تواند به وظایفش عمل کند.

وی پس از درگذشت «عبدالله بن عبدالعزیز» در سال 2015 به پادشاهی عربستان رسید و یک سال بعد «محمد» فرزند خود را به ولیعهدی این کشور منصوب کرد.

طی یک سال گذشته تمامی امکانات برای جایگزینی احتمالی ولیعهد فراهم شده بود و تصور می شد که سلمان به زودی به نفع پسرش از قدرت کناره‌گیری کند.

با این وجود، تحلیلگران معتقدند که شکست سیاست‌های نظامی و اقتصادی عربستان و به ویژه طولانی شدن جنگ یمن، موجب شده است که وی در سپردن سکان قدرت به ولیعهد تردید کند.

در همین رابطه روزنامه «الخلیج آنلاین» هم در شماره امروز خود نوشت که ملک سلمان در پی ناکامی های ماه های گذشته در عرصه های داخلی و خارجی، به فکر تغییر ولیعهد افتاده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.