پیشتر اخبار و شایعاتی در رسانه های غربی مبنی بر اینکه ژاپن احتمالا به خرید نفت از ایران در ماه اکتبر(آبان) پایان می دهد منتشر شده بود.

به گزارش جماران؛ یک رسانه ژاپنی گزارش کرد دولت ژاپن همچنان برای معافیت از تحریم نفت ایران برای ماه نوامبر (آبان) در حال مذاکره و رایزنی با آمریکا است.

خبرگزاری جیجی ژاپن روز سه شنبه گزارش کرد: مسئولانی از وزارت تجارت این کشور بتازگی و برای چندمین بار، مساله معافیت از این تحریم ها را با مقام های آمریکا در میان گذاشته اند.

این گزارش در شرایطی منتشر می شود که پیشتر اخبار و شایعاتی در رسانه های غربی مبنی بر اینکه ژاپن احتمالا به خرید نفت از ایران در ماه اکتبر(آبان) پایان می دهد منتشر شده بود.

با این وصف این رسانه ژاپنی گزارش کرده است که مذاکره کنندگان وزارت تجارت ژاپن که با آمریکا در خصوص معافیت از تحریم ها گفت و گو می کنند موضوع قطع خرید نفت از ایران را تایید نکرده و جزییات مباحث را هم هنوز افشا نکرده اند.

در این گزارش آمده است بر خلاف گزارش های رسانه ای مبنی بر توقف خرید نفت از ایران، هیچ شرکت ژاپنی تاکنون در خصوص توقف خرید و یا تصمیم گیری برای این منظور اظهار نظر نکرده است.

یک سخنگوی شرکت 'شواشل سایکیو' ژاپن هم که به نام وی اشاره نشده است به این خبرگزاری گفته است ما منتظر تصمیم دولت ژاپن درباره واردات نفت از ایران هستیم و حاضر به افشای اطلاعات درباره دیگر تاجران نفتی کشور نیستیم.

ژاپن بشدت به واردات نفت خام از خاورمیانه وابسته است آمارها نشان می دهد که توکیو در سال 2017 میلادی نزدیک به 5.3 درصد از نفت مورد نیازش را از ایران تامین کرده است.

مقامات آمریکایی بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کردند خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.

تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از این کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.