رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: توصیه ما به قوه قضائیه این است که ملاحظه ویژه ای در مورد اهمیت این قشر فرهیخته دانشگاهی و ضرورت توجه به ایشان داشته باشند و درصدی از خطا و اشتباه در رفتار سیاسی جوان دانشجو را با اغماض بپذیرند.

به گزارش جماران؛ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از ورود این نهاد به مسئله دانشجویان بازداشتی خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده بخش قابل توجهی از پرونده های دانشجویی با حسن نظر مدیران ارشد و میانی دستگاه قضائی به شکل مناسبی در حال حل شدن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: برای پیگیری مسائل دانشجویانی که دچار مشکل شده اند با رییس قوه قضاییه گفت و گو شده و ایشان با استقبال و روی گشاده ای با پیشنهادات ارائه شده مواجه شدند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه گذشته طی حکمی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی را به عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها منصوب کردند.

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر حمایت از شور جوانی و دانشجویی تصریح کرد: دانشگاه های ما محلی برای تضارب آراء و پرورش دانشجویانی فهیم و بصیر است و دانشجو و دانشگاه بودن محملی برای وقوع تخلفات نیست. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: توصیه ما به قوه قضائیه این است که ملاحظه ویژه ای در مورد اهمیت این قشر فرهیخته دانشگاهی و ضرورت توجه به ایشان داشته باشند و درصدی از خطا و اشتباه در رفتار سیاسی جوان دانشجو را با اغماض بپذیرند. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشگاه همچنان که محل آزاداندیشی و تمرین سیاست ورزی خردمندانه است ، مکانیسم های کنترلی مانند آئین نامه انضباطی در آن پیش بینی شده که می تواند حجم تخلفات احتمالی و تبعات آن را به حداقل برساند. البته این انتظار از مسئولین دانشگاهی می رود که خود را ملزم به اجرای قوانین و آیین نامه ها بدانند .

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان این که نهاد پیگیری های خود را در خصوص دانشجویان بازداشتی انجام داده است افزود: آنچه باید مد نظر قرار داد این است که برخی تخلفات و جرایم خارج از محیط دانشگاه بوده است. برخی از تخلفات مانند اغتشاشات محله پاسداران را بی ارتباط به دانشگاه و جامعه دانشگاهی دانست و تاکید کرد که هرگونه حمایت از گروههای بر هم زننده نظم و امنیت عمومی جامعه دور از شان جامعه دانشگاهی است .

وی همچنین گفت: حداکثر تلاش ما بر این است که برای دانشجویان در هنگام تحصیل مشکلی ایجاد نشود. 

**دانشگاه کانون پاسخگویی به مشکلات است 

وی کار ویژه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را تعمیق دین ، معنویت و نمایندگی حوزه در دانشگاه برشمرد و درباره اولویت های آن گفت: دانشگاه ها محیط تربیت جوانان جامعه و کانون پاسخگویی به مشکلات است. 

رستمی افزود: جامعه دچار مشکلاتی در فضاهای مختلف بویژه اقتصادی شده و در این عرصه ، پیدا کردن راه حل های مسایل اصلی کشور به عنوان یکی از وظایف اصلی دانشگاه ها باید تلقی شود. 

وی تاکید کرد: طرح و نقد مسایلی که به عنوان مشکلات اساسی جامعه مطرح می باشد را در دانشگاه ضروری می دانیم.. اگر بنا باشد پاسخ مناسبی برای مشکلات کشور داشته باشیم باید از طریق دانشگاه ها اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.