اصرار مردم و کاربران شبکه های اجتماعی برای تشریح موضوع امضاهای طلایی سبب شد یکی از برنامه های تلویزیونی امروز (یکشنبه) را برای حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین و اعلام کند.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برنامه تلویزیونی امروز (یکشنبه) وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع امضاهای طلایی لغو شد. «محمدجواد آذری جهرمی» بیماری مجری را دلیل این اتفاق اعلام و تاکید کرد «فشاری وجود نداشت و من کسی نیستم که در برابر فشارهای بیرونی کوتاه بیایم».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوم شهریورماه امسال در یکی از شبکه های اجتماعی خود نوشت: آماده‌ام؛ اگر سیمای ملی وقت کافی دهد، به تشریح فرآیندهای مافیاپرور و امضاهای طلایی فسادزا پرداخته و برای مردم توضیح دهم چگونه دولت الکترونیکی راهکاری برای جلوگیری از فساد است و چرا دولت الکترونیکی آن گونه که باید پیش نمی‌رود.

آذری جهرمی افزود: باید اژدهای هفت سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش، به مسلخ برد. در کنار برخورد با مُفسد، این تنها راه باقیمانده برای اصلاح فرآیندهای فسادزاست. 

«انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت به عنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت».

** واکنش کاربران 

این امر با واکنش مردم و کاربران فضای مجازی روبرو شد و خواستار آن شدند تا سیمای ملی برنامه ای را به بررسی موضوع امضاهای طلایی اختصاص دهد.

یکی از کاربران توئیتر به نام «پسرایران» زیر پیام وزیر نوشت: بسیار هم عالی، ولی الان دیگه عصر ارتباطات هستش و شما هم وزیر ارتباطات، مثل قدیم نیست که تلویزیون از معدود رسانه های ارتباطات جمعی باشه. با همون موبایل خودتون یک فیلم تهیه کنید و منتشر بفرمایید، بسم الله!

فرد دیگری‌ که خود را «به سوی آسمان» معرفی کرد، نوشت: یعنی زدی وسط هدف... معمولا مسئولان دائم سعی دارن تقصیرا رو گردن اون یکی مسئول بندازن و خودشون در برن!

«نون‌حِ» نیز نوشت: ممد جواد! توام اهل فرافکنی هستی اگر مردشی، بسم الله؛ همینجا اینستاگرام، واتس اپ؛ کافیه ویدیوی ۱۰ دقیقه ای با جزئیات کامل پخش کنی همه ملت میفهمن.

«shahab_eivaz» این واکنش را نشان داد: سلام. خداقوت. صدا و سیما برای ساخت برنامه های بی هدف و بی معنی و... وقت داره، بعد برای چنین موضوع مهمی وقت نداره! 

وی ادامه داد: دوستان پیشنهاد خوبی میدن. شما محتوا را تهیه بفرمایید؛ شیوه برنامه سازی یا انتشار آن می تواند جدا از صدا و سیمایی باشد که دیگه اصلا برای مردم جذاب نیست.

«Ali Malekli» نیز نوشت: صدا و سیما رو می خواهی چیکار آقا؟ شبکه های اجتماعی بهترین رسانه‌س. همینجا تشریح کنید.

** پاسخ به یک شائبه

اصرار مردم و کاربران شبکه های اجتماعی برای تشریح موضوع امضاهای طلایی سبب شد یکی از برنامه های تلویزیونی امروز (یکشنبه) را برای حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین و اعلام کند.

هنوز ساعتی از طلوع خورشید نگذشته بود که شبکه های اجتماعی اعلام کردند برنامه آذری جهرمی به دلیل کسالت مجری، پخش نمی شود.

انتشار این اخبار میان فعالان فضای مجازی شائبه ای را ایجاد کرد مبنی بر اینکه شاید اعمال فشارهایی مانع از برگزاری برنامه شده است.

در همین زمینه خبرنگار اقتصادی ایرنا نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را درباره برگزار نشدن برنامه و احتمال اعمال فشارهای بیرونی جویا شد.

آذری جهرمی گفت: امروز بنا بود به تلویزیون برویم اما ظاهرا حال مجری برنامه که از ما دعوت کرده بود، خوب نبود که برای وی آرزوی سلامت می کنم و بنا شد اولین روزی که ایشان بهبود یافت، به برنامه بروم.

وی ادامه داد: فشاری وجود نداشت و من کسی نیستم که در برابر فشارهای بیرونی کوتاه بیایم.

آذری جهرمی تاکید کرد منتظر انتخاب زمان دیگری برای حضور در برنامه می ماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیست و هفتم تیرماه اصلاح فرایندهای اداری را یکی از راهکارهای ریشه کنی فساد برشمرد و گفت: بیش از 1300 مجوز در کشور وجود دارد که هر کدام می تواند دارای امضای طلایی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.