نماینده تهران با بیان اینکه کارنامه دولت در رای به اصلاح طلبان تاثیرگذار است، تاکید کرد: نواسانات اخیر در بخش اقتصادی مقداری به ضرر اصلاح طلبان بوده است، این دولت هرچند اصلاح طلب نیست ولی انتخاب شده اصلاح طلبان است و بر روی کارنامه 7 ماه اخیر دولت انتقاد زیاد است.

به گزارش جماران؛ یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: مردم اگر بخواهند در انتخابات رای بدهند به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان رای می‌دهند اما اینکه کدام یک از این دو طیف پیروز می‌شود بستگی به عملکرد دولت و مجلس بخصوص اصلاح‌طلبان در 15 ماه آینده دارد.

ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص اینکه در انتخابات مجلس یازدهم اقبال مردم به کدام جریان سیاسی خواهد بود، گفت: مردم غیر قابل پیش بینی هستند. یک دفعه خاتمی را می‌آورند و دفعه بعد احمدی‌نژاد را یک بار هم به روحانی رای می‌دهند. ما در کشور حزب نداریم و به دلیل اینکه مردمان بجز در شهرهای بزرگ حزبی نیستند، پیش بینی انتخابات آتی سخت است.

این نماینده تهران با بیان اینکه کارنامه دولت در رای به اصلاح طلبان تاثیرگذار است، تاکید کرد: نواسانات اخیر در بخش اقتصادی مقداری به ضرر اصلاح طلبان بوده است، این دولت هرچند اصلاح طلب نیست ولی انتخاب شده اصلاح طلبان است و بر روی کارنامه 7 ماه اخیر دولت انتقاد زیاد است. و این موضوع به نگاه مردم بر روی اصلاح طلبان تاثیر می‌گذارد. اگر دولت و مجلس تا انتخابات مجلس آینده نتوانند به بهبود وضعیت کمک کند، حتما ریزش آرا خواهیم داشت.

سروش گفت: مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس حضور پیدا خواهند کرد البته با توجه به شرایطی که ایجاد شد شاید همانند انتخابات‌های اخیر در صحنه حاضر نشوند اما بخشی از آنها قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند. البته اگر پایگاه اجتماعی اصلاح طلب کمتر در انتخابات آتی شرکت کنند، ممکن است پیروزی اصولگرایان محتمل‌تر شود.

او گفت: نمی‌توان به صورت صد در صد گفت اما ممکن است که در نزدیک انتخابات مردم با تمام کم لطفی‌هایی که از اصلاح‌طلبان در دولت و مجلس دیده‌اند باز هم بگویند «کاچی به از هیچی» و در انتخابات شرکت کنند اما به هر حال به نظر می‌رسد در رای به اصلاح‌طلبان ریزشی خواهیم داشت.

این عضو فراکسیون امید در خصوص اینکه آیا احتمال دارد مردم در انتخابات آتی به گروه سومی جدای از اصلاح طلبان و اصولگرایان روی بیاورند، گفت: رشد سیاسی مردم افزایش یافته است. در سال 82 و 84 آبادگران به عنوان جریان سوم خودشان را معرفی کردند اما بعدا مردم دیدند که اینها همان اصولگرایان هستند. بنابراین دیگر توجهی به آنها نکردند.

سروش تاکید کرد: مردم اگر بخواهند رای بدهند به اصولگرایان یا اصلاح طلبان رای می‌دهند اما اینکه کدام یک از این دو طیف پیروز می‌شود بستگی به عملکرد دولت و مجلس بخصوص اصلاح‌طلبان در 15 ماه آینده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1002082
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.