عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «مردم در نظام اسلامی به راحتی اعمال حاکمیت می‌کنند»، افزود: سوالات مجلسیان به معنای شکاف عمیق بین مجلس و دولت نیست، بلکه شکاف کاری است و در نظام آزاد، اختلاف جای نگرانی ندارد.

به گزارش جماران؛ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: حضور رئیس جمهور در مجلس و پاسخگوئی به سوالات، نمایش مردم سالاری دینی در کشورمان بود.

آیت الله سیداحمد خاتمی در سفر خود به بندر مرزی آستارا، در جمع حاضران جشن بزرگ عید ولایت و غدیر این شهرستان که در مصلای بزرگ مسجد جامع برگزار شد، اظهار کرد: این‌گونه اجتماعات در عید سعید غدیر خم، هدفمند است و آن سوی مرزها با دیدن این‌گونه آیین ها، می‌دانند که ما غدیری و علوی هستیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام حزن و اندوه محرم و صفر، ادامه داد: جهانیان نمونه‌ای از این دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت را در برپایی آیین های ماه محرم و سایر مناسبت ها خواهند دید.

وی با بیان این‌که «همه باید در روز عید سعید غدیر لباس نو بپوشند و شادی کنند»، افزود: برخی از علمای اهل سنت نیز در مسیر نقل منابع مولا علی (ع) کشته شدند.

خاتمی با تأکید بر این‌که «محبت مولا علی (ع) محور وحدت جهان اسلام است»، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که هر روز پرچم یک حزب و گروه بلند می شود و برای این‌که تشنگان قدرت از جوانان بهره‌برداری ابزاری نکنند، باید به دنبال بحث شرعی باشیم که بی تردید «ولایت فقیه» است. هر کسی که محور مولا علی (ع) را قبول دارد، این بحث شرعی را قبول می کند و همیشه در بیعت با ولایت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود به 166 شهید شهرستان مرزی بندر آستارا اشاره کرد و یادآور شد: اگر این بیعت 40 ساله نبود، باید جنگ هشت ساله انقلاب ما را از پا در می‌آورد و برخی از فتنه‌ها می‌توانستند به آن آسیب برسانند.

وی با بیان این‌که «دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا به صراحت می گوید در پی براندازی نظام است»، تصریح کرد: امروز بیعت مردم، توطئه‌های دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای آلوده مجازی را که می‌خواهند تیله‌ها را پای آقا بشکنند، ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به بیانات و دور اندیشی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: نمی‌گوئیم در بازار اقتصاد و ارز کار نشد، بلکه کار بایسته نشده است و کم کاری و بی تدبیری شد و نباید ادامه یابد.

خاتمی در ادامه از وقایع روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری سخن گفت و توضیح داد: حضرت آقا از متانت مجلس و پاسخگویی رئیس جمهور تجلیل کردند. و باید خلاء بین انتظارات مردم ، نمایندگان و واقعیت های بیرونی پر شود.

وی با تأکید بر این‌که «این رویداد حضور رئیس جمهور و پاسخگوئی به سوالات در مجلس، نمایش مردم سالاری دینی است که دنیا آن را نظاره کرد»، گفت: نمایندگان سخنگوی مردم هستند و دولتمردان باید طوری عمل کنند تا نارضایتی‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که «مردم در نظام اسلامی به راحتی اعمال حاکمیت می‌کنند»، افزود: سوالات مجلسیان به معنای شکاف عمیق بین مجلس و دولت نیست، بلکه شکاف کاری است و در نظام آزاد، اختلاف جای نگرانی ندارد.

این عضو مجلس خبرگان در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که «خط مقام معظم رهبری، خط مبهمی نیست، بلکه خط انسجام و وحدت است»، اضافه کرد: مسئولان از طریق رسانه‌ها با هم صحبت نکنند و باید بدانند که همه ما سوار یک کشتی هستیم و اگر این کشتی آسیب ببیند، اصولگرا و اصلاح‌طلبی باقی نمی ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.