هوک در سخنرانی خود اتهام های کهنه و نخ نما علیه ایران را تکرار کرده و مدعی شد که حکومت ایران پیروان دیگر مذاهب را سرکوب کرده و هر جنبه از رفتار اجتماعی را به شدت تحت کنترل دارد.

به گزارش جماران؛ رئیس گروه اقدام علیه ایران که به تازگی از سوی وزیر خارجه آمریکا برای پیگیری سیاست های ایران ستیزانه کاخ سفید تشکیل شده، اتهام های کهنه علیه تهران را تکرار کرد.

«برایان هوک» مقام وزارت خارجه آمریکا که اواخر مردادماه در پی تاسیس گروه اقدام علیه ایران از سوی وزیر خارجه این کشور به ریاست آن منصوب شد، در نشست سالانه «بنیاد دفاع از دمکراسی ها» که اندیشکده ای محافظه کار و صهیونیست است، سخنرانی کرد.

هوک در سخنرانی خود اتهام های کهنه و نخ نما علیه ایران را تکرار کرده و مدعی شد که حکومت ایران پیروان دیگر مذاهب را سرکوب کرده و هر جنبه از رفتار اجتماعی را به شدت تحت کنترل دارد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالی مدعی حمایت واشنگتن از اقلیت های مذهبی ایران که به ادعای وی مورد سرکوب حکومت قرار گرفته اند شد، که دولت متبوعش ورود مسلمان از پنج کشور اسلامی به آمریکا را ممنوع کرده است.

هوک همچنین بدون اشاره به بدعهدی کشورش در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم های غیرقانونی علیه ایران، گفت: ارزش ریال نسبت به سال گذشته سقوط کرده است، یک سوم جوانان ایرانی بیکار هستند، یک سوم ایرانیان در زیر خط فقر زندگی می کنند.

وی مدعی شد که برخی از مقام های ایرانی در حالی مرگ بر آمریکا می گویند که فارغ التحصیل دانشگاه های آمریکا و یا دانشگاه های اعیان دیگر کشورها هستند.

هوک همچنین از تصمیم فرانسه برای منع سفر دیپلمات های خود به ایران ابراز خرسندی کرده و گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از این تصمیم استقبال کرده اند.

رئیس گروه اقدام علیه ایران در حالی مدعی شد که برجام برای تعدیل رفتارهای منطقه ای ایران بود، که همه دیگر طرف های این توافق، یعنی چین، روسیه، آلمان، انگلیس و فرانسه، اذعان دارند که برجام توافقی صرفا هسته ای و مربوط به مسائل هسته ای ایران بوده است.

هوک با تاکید بر اینکه توافق هسته ای ایران به طور موثر از گسترش سلاح های هسته ای ایران جلوگیری نکرد، اظهار داشت: از این رو در هشتم ماه مه (18 اردیبهشت)، رئیس جمهوری به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و فشار چند جانبه ای را آغاز کرد که هدف آن حفاظت از مردم آمریکا و متحدانمان بود. 

این ادعا در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی که تنها مرجع صالح برای راستی آزمایی برجام بوده به همراه همه دیگر طرف های این توافق همواره تایید کرده اند که ایران به همه مفاد آن پایبند بوده است.

وی ادامه داد: هدف تحریم ها این بود که رژیم باید انتخاب کند این سیاست ها را ادامه دهد یا این که تحت تحریم ها قرار گیرد. 

هوک با اذعان به اینکه آمریکا به کمک امارات متحده عربی بازار ارز در ایران را مختل کرده، از دیگر کشورها دعوت کرد که به کارزار واشنگتن در فشار به ایران بپیوندند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.