نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان گفت: اسامی مانع تراشان در تشکیل دولت لبنان را افشا می کنم.

به گزارش جماران؛ «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان تهدید کرد در صورتی که به زودی دولت این کشور تشکیل نشود، اسامی کسانی را که در این مسیر مانع تراشی می کنند فاش می کند.

الحریری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تشکیل دولت به چیزی جو سهم خواهی احزاب سیاسی از کرسی های وزارتی ربط ندارد. 

بیش از سه ماه پیش الحریری پس از کسب اکثریت پارلمانی از سوی «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان مامور تشکیل کابینه جدید شد اما تاکنون این ماموریت به انجام نرسیده است.

وی همچنین درباره موضع اخیر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان درباره دادگاه بین المللی «رفیق الحریری» نخست وزیر پیشین لبنان گفت:موضع حزب الله از مدت ها پیش آشکار بوده و چیز جدیدی نیست و موضع من هم در قبال دادگاه مشخص است. دغدغه من حفظ ثبات و آرامش کشور است اما عدالت هم باید محقق شود.

نصرالله در اظهارنظری صلاحیت دادگاه را زیر سوال برد و با اشاره به در پیش بودن صدور رای دادگاه گفت که کسانی که روی رای دادگاه برای بهره گیری از آن در روند تشکیل دولت حساب بازکرده اند، با آتش بازی نکنند. 

عنوان می شود که دادگاه بین المللی ترور الحریری، برخی از اعضای حزب الله را به دست داشتن در این ترور متهم کرده است. نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان همچنین گفت که در موضوع بازگشت آوارگان سوری، کشورش با روسیه در تماس و هماهنگی است و بررسی این موضوع از طریق بازشدن کانال گفت و گوی بین لبنان با نظام سوریه نخواهد بود.

الحریری از مخالفان عادی شدن روابط لبنان و سوریه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.