هادی شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال 96 در مقایسه با سال 95 حدود 12 درصد افزایش مصرف برق در استان ایلام ثبت شد در حالیکه امسال علاوه بر جبران 12 درصد سال گذشته یک درصد نیز کمتر مصرف برق در استان ثبت شد که در مجموع 13 درصد استان ایلام تابستان امسال کاهش مصرف برق داشت.
وی افزود: خاموشی های استان ایلام در تابستان امسال از چهار تیرماه شروع و تا 17 مردادماه ادامه داشت که در طول اوج مصرف به مدت یک و نیم الی 2 ساعت برق مشترکان قطع می شد، با احتساب ساعت های اجرا این طرح در مجموع حدود 10 روز برق مشترکان استان ایلام قطع می شد که می توان نتیجه گرفت که ساعاتی که شاهد خاموشی در استان ایلام بوده ایم کمتر از 200 ساعت بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با تقدیر از همکاری مردم در این بازه زمانی یادآور شد: مشترکان با وجود تحمل فشار روانی ناشی از قطعی برق در تابستان امسال مصرف را در ساعات پیک مدیریت کردند و همین همکاری مردم باعث کاهش مصرف این حامل انرژی در تابستان جاری بود.
شیرخانی با بیان اینکه منابع فسیلی محل اصلی تولید برق در کشور ما هستند، گفت: علاوه بر کاهش مصرف برق، خاموشی ها مزایای دیگری را نیز به دنبال داشت و آن استفاده کمتر از منابع زیرزمینی مولد برق از جمله آب، گاز، نفت کوره و در نتیجه حفظ محیط زیست بوده است.
وی در مورد خاموشی برق در فصل زمستان تاکید کرد: علت قطعی برق در تابستان امسال کمبود تولید و مدیریت مصرف بود اما در زمستان مشکلی برای تولید برق نیست و تنها حوادث غیر قابل پیش بینی چون وضعیت جوی یا خطای عامل انسانی می تواند در قطعی برق زمستانه دخیل باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام در مورد ساعات اوج مصرف برق گفت: از ساعت 12 تا 16 عصر اوج مصرف برق در طول روز و ساعت اوج مصرف شبانه هم از لحظه غروب آفتاب ( هر روز که متغیر است ) تا ساعت 12 شب است.
به گزارش ایرنا، نتیجه مدیریت مصرف و استفاده از وسایل پر مصرف در خارج از ساعات اوج بار و ترافیک شبکه می تواند تا حدود زیادی از قطعی برق یا حداقل از مدت زمان آن بکاهد.
استان ایلام دارای بیش از 200 هزار مشترک اداری، خانگی، صنعتی و عمومی است و هفت هزار کیلومتر شبکه مدار توزیع برق را به مشترکان سراسر استان ایلام می رساند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.