به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در دیدار استاندار و جمعی از مسئولان و کارگزاران دستگاه های اجرایی استان ایلام به مناسبت گرامی داشت هفته دولت اظهار داشت: استکبار جهانی در صدد است با ترفندهای مختلف اقشار جامعه به ویژه جوانان را از بدنه انقلاب جدا کرده و مردم را به تقابل با مسئولان نظام ترغیب کند.
وی افزود: مسئولان و دولتمردان باید از هفته دولت بیشترین استفاده و بهره برداری را کرده و خدمات ارائه شده به مردم و جامعه را بیان کنند تا فرصت هرگونه سوء استفاده از دشمنان داخلی و خارجی گرفته شود.
لطفی با توجه به شرایط اقتصادی جامعه یادآور شد: فرصت طلبان وضعیت اقتصادی کشور را دستاویزی برای رسیدن به مقاصد شوم خود کرده اند و با القای حس ناامیدی در بین مردم در تلاش هستند که مردم و مسئولان را از یکدیگر بی اعتماد کنند.
وی به همه مسئولان توصیه کرد: تمام تلاش خود را برای ایجاد تقویت اعتماد دو سویه مردم و مسئولان بکارگیرند و مردم نیز آگاهانه توطئه های دشمنان را با حفظ آرامش و اعتماد به خدمتگذاران خود در نظام خنثی کنند و فریب القائات مصموم دشمنان داخلی و خارجی را نخورند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن ایجاد تقابل بین مردم و مسئولان است، تاکید کرد: در هفته دولت باید خدمات مسئولان و دستگاه های اجرایی برای مردم بازخوانی شود تا آنها در جریان خدمات دولت قرار بگیرند تا دسیسه های دشمنان نیز خنثی و بی اثر شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مسئولان باید قاطعانه از فعالیت های سودجویان در هر زمینه ای جلوگیری کرده و بدانند کسانی که برای تزلزل اعتماد مردم به دولت و یا دولت به مردم تحرکاتی انجام دهند خائن به نظام و انقلاب هستند.
وی افزود: مسئولان باید به عنوان خدمتگذاران جامعه دغدغه های مردم را جدی بگیرند و با اقدام های مثمرثمر و امید بخش خود آرامش را به فضای جامعه و اقشار مختلف جامعه القا کنند و مردم نیز صبورانه مشکلات این مقطع کنونی را تحمل کنند تا مشکلات و التهابات کنونی فروکش کند.
لطفی یادآور شد: مردم بارها نشان داده اند که با وجود مشکلات و معضلات اما هیچگاه عزت ایران را با هیچ چیزی و حرکت فریبنده ای معاوضه نمی کنند و در این راه دلگرمی و همراهی مسئولان با مردم بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به جو آرامش و همدلی حاکم در بین مسئولان و مدیران ارشد و میانی و دستگاه های اجرایی استان ایلام به موضوع اربعین اظهار داشت: اربعین یک امتیاز ملی برای استان و کشور است و باید با همکاری مسئولان کم و کاستی های اربعین امسال مرتفع شود.

** نقاط ضعف و مشکلات دولت نباید پررنگ تر از نقاط قوت برای مردم بیان شود
استاندار ایلام هم در این دیدار گفت: شرایط کنونی جامعه نسبت به سنوات گذشته بسیار خاص و مهم است و باید با بیان نقاط قوت و خدمات ارائه شده به مردم از سوی دولت حس امید را در بین اقشار مختلف جامعه گسترش داد.
قاسم سلیمانی دشتکی از افراد دارای تریبون چون ائمه جمعه و جماعت و نیز نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی خواست با پررنگ کردن خدمات و نقاط مثبت و قوت دولت سعی در کمرنگ کردن مشکلات و معضلات و نقاط منفی داشته باشند.
وی توضیح داد: بیان کردن نقاط منفی در تریبون های عمومی بیشتر حس یاس، سردرگمی و بی اعتمادی مردم به مسئولان را تقویت می کند و به التهاب های کنونی جامعه دامن می زند در حالی که جامعه اکنون به آرامش و امنیت روانی نیاز دارد.
سلیمانی دشتکی افزود: اکنون ایران در یک وضعیت خاص همچمون زمان جنگ تحمیلی به سر می برد و مردم و مسئولان باید همانند زمان جنگ تحمیلی با دلسوزی، درایت، اعتماد متقابل، صبر و همدلی این دوره کوتاه مدت را طی کنند.
وی گفت: به جای بیان مشکلات و معضلات باید ظرفیت ها و خدمات ارائه شده را بیان کرد و به دنبال ارائه راهکارهای عملی و منطقی برای رفع مشکلات و برون رفت از معضلات کنونی بود.
در این دیدار استاندار ایلام به بیان گزارشی از عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی در حوزه های اشتغال، تسهیلات، محرومیت زدایی، صنعت، نفت، گاز، پتروشیمی، گاز رسانی به مناطق روستایی، راه سازی، و ... پرداخت.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.