به گزارش ایرنا، حجت السلام والمسلمین شمس الله سراج در خطبه های نماز عید قربان شهرستان ایلام اظهار داشت: مسئولان کشور باید بپذیرند که روابط سیاسی دنیای کنونی برپایه بده بستان است و روابط حسنه یک طرفه به سود و منفعت نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی افزود: ایران در مواقع بحرانی به یاری و کمک کشورهای بحران زده همسایه خود چون عراق و قطر شتافت اما این کشورها به جای حمایت و پشتیبانی از ایران، همسو با جریان جهانی به تحریم ها علیه ایران پیوسته اند و همه حمایت های ایران را به بوته فراموشی سپردند و جمهوری ایلامی را در این زمان تنگنا تنها گذاشته اند.
خطیب نماز عید قربان در ایلام تاکید کرد: مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران باید همچون دیگر کشورها در مناسبات سیاسی مردم، نیازها و توسعه کشور خود را در اولویت قرار دهند تا در مواقع بحران مردم کمترین فشار و بدبینی نسبت به انقلاب را متحمل شوند.
سراج به وضعیت حال حاضر کشور اشاره کرد و گفت: مردم خواستار پاسخگویی و روشنگری شفاف و صریح مسئولان در خصوص اوضاع کشور هستند اما متاسفانه هیچ یک از کارگزاران کلان کشوری با مردم صحبت نمی کنند در حالیکه آحاد جامعه به شدت نیازمند پاسخگویی و توضیح مسایل کنونی کشور برای کردم نیستند.
وی یادآور شد: هم اکنون کشور لاییک و عمدتا غیر مسلمان ترکیه نیز از سوی آمریکا و همپیمانانش تحریم شده اما این تحریم ها در ترکیه با توجه به صراحت و صداقت گفتار، شفاف سازی و روشنگری مسئولان این کشور به ویژه شخص رئیس جمهور ترکیه و ارتباط مستقیم وی با مردم کشورش باعث انسجام و اتحاد ملی بیشتر در این کشور بر علیه تخریم ها شده و برخی کشورهای همسایه چون قطر نیز با تزریق هزینه های هنگفت در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند.
خطیب نماز عید قربان ایلام افزود: ایران نیز باید از فرصت تحریم ها به سود خود بهره برداری ملی کرده و هم از رانت و ویژه خواری عده ای سودجو جلوگیری وهم صنعت و تولید ملی را تقویت و نیز انسجام و اتحاد مردم و نظام را افزایش دهد تا تحریم ها کمترین فشاری را به کشور ما وارد سازد.
وی به موضوع اقتصاد و صنعت نیز اشاره و اضافه کرد: کشور ایران در زمینه ساخت هواپیما و موشک و صنعت دفاعی تا حدودی به خودکفایی رسیده و حتی مواد و قطعات اولیه این صنعت را در داخل تولید می کند در حالی که در حوزه صنایع خانگی و خودرویی بخش قابل توجهی از قطعات و مواد اولیه را از خارج وارد می کند.
وی تاکید کرد: وارد کردن قطعات و مواد اولیه صنایع مختلف از خارج در حالی صورت می گیرد که هم کشور توان تولید آنها را در داخل دارد و هم در حال حاضر قیمت تمام شده تولیدات داخل از کالاهای وارداتی خارجی بیشتر است و ادامه این روند ضربه های مهلکی را بر تولید ملی و صنعت کشور وارد می سازد.
صفرلکی از مقام معظم رهبری و مسئولان کشور خواست افراد و گروه هایی که مانع رشد و پیشرفت صنایع ملی شده اند را از دور فعالیت ها خارج کرده و افراد خلاق، توانمند و دلسوز را جایگزین کرده تا صنعت نیز همپیای تجهیزات دفاعی رشد کند چرا که تقویت صنعت و اقتصاد اقتدار ملی و بین المللی ایران را روز افزون می کند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.