به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون سالهای سال است که به یاد آخرین حج امام حسین (ع) در روز عرفه، مسلمانان با شور و حال خاصی دعای عرفه را می خوانند و خالصانه با معبود راز و نیاز می کنند.
برای داشته ها و نعمت های بیکرانشان از سلامتی گرفته تا رزق حلال و آبرو شکر گذاری و خواسته ها و مشکلات خویش را یک به یک می شمارند تا شاید فرجی شود و مرغ آمین لبیک برآورده شدن حاجات از سوی خداوند را بر قلوب بندگان خاضع الهام نماید.
روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و خوان جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و پذیرای همه مشتاقان به درگاه خویش است.
روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام در روز عرفه صدای سائلی را که از مردم کمک می نمود شنید، و به او فرمود:وای بر تو آیا از غیر خدا سوال می کنی در این روز و حال آن که امید می رود در این روز برای بچه های در شکم که فضل خدا شامل آنها شود و سعید گردند ...
مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت گفت: روز عرفه، روز دعا و اعلام نیاز به درگاه خداوند متعال است و خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می کند. یکی از اعمالی که در این روز وارد شده است، زیارت امام حسین (ع) است. بطوری که در روایات وارد شده است، خداوند در این روز اول به زوار امام حسین (ع) نگاه می کند، پیش از کسی که در صحرای عرفات است.
حجت الاسلام محمد محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خداوند متعال برخی از زمانها را ممتاز و ویژه کرده است. مانند روز جمعه، شب جمعه، ده شب اول ماه ذی الحجه، ماه های رجب، شعبان و رمضان و شب های قدر که در قرآن و روایات، بدان اشاره شده و یکی دیگر از ایام مورد توجه خدای متعال «شب و روز عرفه» است.
وی افزود:در روایاتی نقل شده است که خداوند در شب عرفه درهای مغفرت خویش را بر بندگان باز می کند و در روز عرفه خداوند متعال گناهان توابین را می بخشد، هرچند به اندازه ریگ های بیابان و قطرات باران و تعداد روزهای عالم باشد.
وی تاکید کرد: این روز، روز دعا و استمداد طلبیدن از خداوند متعال است و خداوند این روز را روز با ارزش و پرشکوه قرار داده تا بندگان بی هیچ واسطه ای با معبود به گفت و گو بنشینند و خیر و عافیت و خوشی را طلب نمایند.
وی ادامه داد: خداوند متعال در شب و روز پر برکت عرفه پیش از آن که به حجاج صحرای عرفات نگاه کند به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می کند و نظر رحمت خود را پیش از همه، مشمول آنان می گرداند به همین خاطر بیشتر مردم به گذرگاه های مرزی منتهی به حرم امام حسین(ع) می روند تا بتوانند از فاصله نزدیکتری خود را زائر کوی امام معرفی کنند و مشمول عنایت و توجه حضرت حق شوند.
حجت الاسلام محمدیان گفت: امام صادق (ع) فرمودند؛ کسی که در روز عرفه قبر حضرت حسین بن علی (ع) را زیارت کند خداوند متعال ثواب هزار هزار (یک میلیون) حج که با حضرت قائم عج الله تعالی فرجه الشریف بجای آورند را برای وی منظور می فرماید و اجر هزار هزار عمره که با حضرت رسول خدا صلی الله علیه واله انجام گیرد را به وی داده و هم چنین ثواب آزاد نمودن هزار هزار عبد را به او اعطا کرده می کند.
وی مهمترین اعمال روز عرفه را به آوردن غسل، زیارت امام حسین (ع) ، بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول به خواندن دعاهای عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد در زیر آسمان و اعتراف و اقرار کند نزد حق تعالی به گناهان خود تا بهره مند شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزیده شود.
وی ادامه داد: همچنین خواندن دعای امام حسین (ع) و دعای ام داوددر روز عرفه بسیار سفارش شده است.
وی از شهروندان خواست تا با بجا آوردن اعمال این روز به ویژه دعا و راز و نیاز به درگاه الهی آرامش و امنیت برای زندگی و جامعه خویش استمداد کنند و از بهترین لحظه های ناب گفت و گو با معبود بهترین استفاده را ببرند.
به گزارش خبرنگاز ایرنا امروز رو عرفه، دعای عرفه و زیارت عاشورا در مکان های مختلف مناطق مرزی استان ایلام برگزار می شود.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.