سید مهدی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان، 10 پروژه آبرسانی روستایی در قالب هفت مجتمع آبرسانی در 6 شهرستان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: با بهره برداری از این تعداد مجتمع آبرسانی، جمعیتی افزون بر 16 هزار و 221 نفر از اهالی روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح ها را 135 هزار و 200 میلیون ریال برشمرد و یادآور شد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
احمدی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، گفت: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستائیان از آب شرب، تعداد زیادی از روستاها را نیز از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.
به گزارش ایرنا، هم اینک 98.5 درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از 177 هزار نفر در 498 روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آنرا چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.