نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقاء ایمنی جاده های این استان در صدر برنامه های اجرایی و عملیاتی این اداره کل در سالجاری قرار گرفته است چرا که حاشیه امن مسیرهای ارتباطی و جاده ها می تواند نقش قابل توجهی در تردد ایمن و کاهش خسارت های جانی و مالی سوانح احتمالی داشته باشد.
وی افزود: ارتقاء حفاظ ایمنی میانه راه ها، نواحی پل و تقاطع های حادثه خیز ، اجرای روشنایی و همچنین تابلوهای اطلاعاتی جاده ها در آزاد راه ها در کنار ارتقاء علایم ایمنی الزامی در همه مسیرهای ارتباطی سطح استان از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این اداره کل در سالجاری قرار گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 کیلومتر شانه سازی، 25 کیلومتر ایمن سازی حاشیه راه، نصب یک هزار و 775 تابلو اخطاری و اجرای 2 کیلومتر روشنایی در گردنه ها در نقاط مختلف راه های این استان انجام شده است.
دلخواه یادآور شد: اجرای 15 کیلومتر روکش آسفالت، تعمیر و بهسازی 127 دهنه پل بزرگ و کوچک، تعریض و احداث چهار دستگاه پل، نصب یک هزار و 500 متر نیوجرسی و بیش از 100 کیلومتر خط راهسازی در نقاط مختلف استان از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت ایمن سازی و اقدامات پیشگیرانه برای تردد مناسب خودروها در جاده های استان بوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینیو و تردد زائران، اجرای ایمن سازی و بهسازی راه ها استان با سرعت و حساسیت بیشتری توسط این اداره کل در دست اجرا است.
در حال حاضر 120 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.