رضا نصری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح دولت برای اعطای تسهیلات به آموزشگاه های فنی و حرفه ‌ای راهکاری برای ایجاد تحول در اشتغال، شتاب و توسعه دوچندان اشتغالزایی است.
وی از ارائه تسهیلات به متقاضیان جویای کار با نرخ سود پایین خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات بدون محدودیت به موسسات آموزشگاه های آزاد که طرح توجیهی داشته باشند، برای تجهیز، بروز رسانی، تقویت و ارتقای کیفی آموزش ‌ها در بخش خصوصی پرداخت می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام یادآور شد: تاکنون 15 میلیارد و 800 میلیون ریال از این میزان تسهیلات برای تعدادی از آموزشگاه ها استان مصوب و جهت پرداخت به بانک های عامل معرفی شده اند.
نصری تاکید کرد: متقاضیان برای جذب تسهیلات ارائه شده طرح های مورد نظر خود را ارائه و در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند.
وی به عملکرد آموزشگاه های استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری در بخش دولتی 630 هزار نفر ساعت و در بخش دولتی 372 هزار نفر ساعت و در مجموع یک میلیون و 2 هزار نفر ساعت آموزش های فنی حرفه ای به متقاضیان ارائه شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام تصریح کرد: رکن اصلی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی است که در این قالب هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مراکز دولتی و خصوصی این استان به متقاضیان جویای کار ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، 14 مرکز ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در بخش دولتی استان ایلام فعال است که بیش از 250 حرفه شغلی را به متقاضیان جامعه هدف آموزش می دهند، همچنین در بخش خصوصی نیز 258 آموزشگاه آزاد در استان وجود دارد که از این تعداد 150 واحد فعال و به متقاضیان آموزش های لازم را فرا می دهند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.