به گزارش ایرنا، سرهنگ سعید عالیپور روز شنبه بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ایوان اظهار داشت: امسال شاخص جرم در ایوان کاهش چشمگیری داشته و سارقان مسلح احشامی که مدتها باعث آزاد و اذیت مردم بخصوص دامداران شده بودند توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.
وی افزود: میزان جرم در شهرستان ایوان چهار و نیم درصد جرایم کل استان است و امیدواریم این میزان به کمترین حد ممکن برسد.
فرمانده انتظامی ایوان با بیان اینکه با توزیع کنندگان خرده فروش نیز برخورد قانونی صورت گرفته، گفت: نیروی انتظامی در تلاش است امنیت این شهرستان را در حوزه های مختلف تامین کند و برای اثربخشی بیشتر به همکاری، همدلی و روشنگری رسانه ها به عنوان یک ابزار اجتماعی نیاز است.
سرهنگ عالیپور تاکید کرد: رسانه ها می توانند در افزایش امنیت و استواری جامعه نقش داشته باشند ولی باید با حفظ مصالح نظام به آسیب شناسی معضلات اجتماعی بپردازند.
وی یادآور شد: خشونت، بزهکاری، فقر و اعتیاد در هر جامعه ای وجود دارد و شهرستان ایوان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما اطلاع رسانی در این زمینه توسط رسانه ها نباید باعث برهم زدن آرامش روانی و اجتماعی مردم شود.
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان اضافه کرد: نشر اخبار غیر واقعی، ترویج فضای بی اعتمادی در سطح جامعه، تخریب شخصیت های مذهبی، علمی و سیاسی، ترویج خرافات در سطح جامعه، سست شدن پایه های اعتقادی افراد، اضطراب شخصی و اجتماعی را بدنبال دارد که قابل پیگیری و با آنان برخورد قانونی صورت می گیرد.
سرهنگ عالی پور تاکید کرد: برای جلوگیری از گسترش مطالب کذب باید افراد همواره به صحت و سقم اخبار دریافتی و منبع خبر توجه کرده و پس از اطمینان به انتشار آن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه رسـانه ها کارکردی امنیت سـاز دارنـد و در ایجاد امنیت از نقشـی مؤثر برخوردارنـد، افزود: رسـانه ها با در نظر گفتن ارکان اصلی انتشار اخبار و اطلاعات از جمله سرعت، دقت و صحت و بدور از حاشیه در برقـراری امنیـت اجتماعـی، جامعه پذیـر کردن افـراد، ایجاد یکپارچگـی، هماهنگی اجتماعـی و وجـدان جمعـی مؤثرنـد.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و بین 10 شهرستان ایلام سهم جرایم در آن کمتر از پنج درصد است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.