به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در مجتمع ارشاد اسلامی ایلام افزود: خبرنگار نه با نیش افراط بر تن کسی زخم بزند و نه با تفریط در انفعال قرار بگیرد چراکه آبروی افراد بسیار مهم و حیاتی بوده و امیدآفرینی و نشاط در جامعه نیاز است.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در انتقال امیدآفرینی و نشاط آفرینی در جامعه کوشا باشند، ادامه داد: نقد حق خبرنگاران است اما این قشر در این زمنیه منصف باشند و تمام زوایای پنهان جامعه را هم ببینند.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: جامعه ای که در آن رسانه وجود نداشته باشد، پویا و زنده نیست چراکه وجود خبرنگاران به جامعه هیجان، نشاط و تفکر را تزریق می کند و ملتی که اهل قلم نداشته باشد، توسعه نخواهد یافت.
نوذری با ذکر اینکه دست نوشته خبرنگاران سندی بسیار ارزشمند است، گفت: مطالبه گری حق خبرنگاران است و باید با حق طلبی در برابر بی عدالتی ایستادگی کنند.
وی به اوضاع سیاسی موجود در کشور و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ آدم تبلیغاتی بوده و زمانیکه برجام به سرانجام رسید جمهوری خواهان در آمریکا دنبال براندازی آن برآمدند.
نوذری ادامه داد: برجام دستاوردی ظریف و هنرمندانه در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است اما ترامپ با هدف ایجاد بحران در خاورمیانه از آن خارج شد در حالیکه ثبات در خاورمیانه با وجود آمریکا که میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی می دهد، وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه برجام نماد عظمت کشور ایران است، گفت: امروز اتحادیه اروپا برجام را یک معاهده بین المللی می داند که نمونه آن اعلام دولت چین برای خریداری نفت از ایران است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: هدف آمریکا و دشمنان نظام ایجاد بحران ها و آسیب های اجتماعی و اقتصادی در ایران است و مهمترین وظیفه ما کنار گذاشتن و عدم دامن زدن به اختلاف های داخلی است.
نوذری اضافه کرد: عدم وحدت ملی بزرگترین خطای راهبردی کشور است و نگاه همه باید به سمت حفظ منافع ملی و عظمت کشور باشد.
وی با ذکر اینکه ملت ایرانی در اوضاع کنونی نباید رفتار هیجانی داشته باشند، گفت: برخورد مردم باید توام با منطق و عقل باشد و این اطمینان را داشته باشند که دولت در برجام کوتاهی نداشته است.
نوذری گفت: هدف دشمن ایجاد ناامیدی و ناکارآمدی در بین مردم و پایین آوردن سرمایه و اعتماد اجتماعی است در حالیکه دولت از تمام ظرفیت خود برای برطرف کردن مشکلات بهره می گیرد.
وی با یادآوردی اینکه دشمن نظام اسلامی ایران را هدف قرار داده افزود: در هر کشوری فراز و نشیب وجود داشته که ملت ایران با اتحاد و همبستگی این پیچ و خم ها را پشت سر و به موفقیت خواهد رسید.
این آیین با حضور مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و جمع زیادی از مدیران دستگاه های اجرایی و خبرنگاران در مجتمع ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.