به گزارش خبرنگار ایرنا، خبرنگاران می نگارند از دردها و ستم ها، از خیانت ها و خشونت ها، از غم ها و ناکامی ها، از شادی ها و لحظات غرورآفرین پیروزی در هر لحظه در کنار مردم اند و فارغ از خستگی و ناتوانی و بی رمقی، در اوج لحظه های خطر، حادثه، جنگ و سیل و زلزله در کوران حوادث اند و لحظه لحظه مردم و مسئولان را از مسایل مطلع می کنند.
خبرنگار در همه لحظات پیشگام سایرین آنچه را می بینند با بیان تمام جزئیات برای مردم و مسئولان بازگو و با بی طرفی تمام همچون پلی میان مردم و مسئولان برای بهبود شرایط و رفع تنگناها و مشکلات درتکاپویند.
فارغ از همه هیاهوهای شهر دردها را می جویند و با ریزبینی تمام زوایای درد را در خرابه های شهر در حاشیه نشینی و درد اعتیاد و فقر با کلمات به تصویر می کشند تا مسئولی که در مستند قدرت است چاره ای بیندیشد و قانونگذاری که قلم به نگارش قانون می نگارد برای کاهش و پیشگیری از آن کاری کند.
خبرنگاران همچون پزشک زبردستی با جراحی مسائل و مشکلات جامعه می پردازند از مسایل اقتصادی و اجتماعی گرفته تا مباحث سیاسی و هنری از ورزش و فرهنگ گرفته تا حوادث و اختلاس و فساد همه را به رشته تحریر می نگارد تا چشمی بیدار شود و گوشی بشنود و گرهی از مشکلات مردم وا شود.
خبرنگاران وجدان بیدار ملت ها هستند تا با همه مسائل و مشکلات و سنگ اندازی ها که در پیش پا دارند فراتر از تهدید و ترس حقایق را بی پرده هویدا و بازگو کنند تا حقیقت و واقعیت رنگ طلاگیر و کم کاری و فریب و پنهانکاری رنگ ببازد.
در این گیر و دار هیاهوی مجازی بودن همه چیز جستو واقعیت و اطلاع دقیق از اخبار خود تیزبینی و تیزهوشی خبرنگار را می طلبد که پرده از همه چیز بدرد و واقعیت را همچون گوهر سفید به مردم در واقعیت و دنیای مجازی عرضه کند تا سطح آگاهی آنان را افزایش دهد.
این روزها می طلبد که خبرنگار به عنوان وجدان بیدار جامعه قلمش را سبزتر و ماناتر بر روی کاغذ و صفحه مجازی بنگارد تا سطح آگاهی و دانش مخاطبین را افزایش دهد.
با همه ذکاوت و هوشیاری با همه تیزبینی و زرنگی، خبرنگار می نگارد هر آنچه را که می بیند به دل خطر می رود تا دیگران را مطلع کند و انعکاس دهد واقعیات و مشکلات را و بر ملا کند خیانت ها و فسادها را تا درست از نادرست جدا شود و حقیقت رنگ طلا گیرد آن وقت است که جایگاه و ارزش کار خبرنگار بیش از پیش نمایان می شود.
با امید به اینکه در ادای وظیفه خویش فراتر از هرآنچه که در توانمان هست به بشریت و واکاوی حقایق برای اعتلای جامعه تلاش کنیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.